Live acumAsia Express - Drumul comorilor
Prime Time 20:00Asia Express - Drumul comorilor

Am fi avut 3.200 de kilometri de autostradă, un PALAT al sportului iar Iaşiul ar fi fost transformat în PORT. Aşa ar fi arătat România dacă Nicolae Ceauşescu sărbătorea astăzi 99 de ani

În urmă cu trei decenii, părinţii şi bunicii noştri sărbătoreau silit 26 ianuarie cu mare fast. Nicolae Ceauşescu îşi serba ziua de naştere cu manifestări ample şi ode la adresa “celui mai iubit fiu al poporului”. Puţini sunt, însă, cei care îşi mai imaginează cum ar fi arătat România dacă fostul conducător ar fi trăit şi ar fi împlinit astăzi cei 99 de ani

În urmă cu trei decenii, părinţii şi bunicii noştri sărbătoreau silit 26 ianuarie cu mare fast. Nicolae Ceauşescu îşi serba ziua de naştere cu manifestări ample şi ode la adresa “celui mai iubit fiu al poporului”. Puţini sunt, însă, cei care îşi mai imaginează cum ar fi arătat România dacă fostul conducător ar fi trăit şi ar fi împlinit astăzi cei 99 de ani

În cei 27 de ani de democraţie, România s-a schimbat, dar nu suficient iar tot ce a construit regimul Ceauşescu a fost distrus, fără a se construi ceva în loc. Pe buzele nostalgicilor rămâne, însă, o întrebare: CUM AR FI ARĂTAT ROMÂNIA DACĂ CEAUŞESCU NU ERA EXECUTAT ÎN DECEMBRIE ’89?

România ar fi realizat Canalul Siret-Bărăgan

Proiectul pentru realizarea canalului Siret-Bărăgan a fost aprobat în 1988, de Consiliul de Miniştri, dar a fost oprit în lipsa fondurilor după construirea a doar şase kilometri dintr-un total de 190 kilometri prevăzuţi.

Am fi avut cei 3.200 de kilometri de autostradă

Conform unui studiu realizat în 1966, regimul comunist avea în plan construcţia a circa 3.200 kilometri de autostrada. Până în 1989 s-au construit însă doar autostrada Bucuresti-Pitesti şi un tronson de pe "Autostrada Litoral", cum o denumise Ceauşescu.

Raportul IPTANA, unde sunt cuprinse informaţii preţioase despre viziunea lui Ceauşescu asupra autostrăzilor care s-au proiectat în timpul său, arata ca pentru Autostrada Bucuresti-Pitesti, "elementele geometrice au fost proiectate pentru viteza de bază de 140 km/h", deşi săraca Dacia1310, apăruta abia în 1983, nici nu putea să ajungă la o asemenea viteză.

Studiul nu a fost urmat până la capăt deşi, pe baza lui, au fost începute, după anii '90, lucrările la Autostrada Bucureşti - Cernavodă. De asemenea, IPTANA previziona şi realizarea Autostrăzii Ardeal, actuala Autostrada Transilvania.

Ba chiar şi un PALAT DE SPORT!

Planul a fost pus la cale între 1985 şi 1987 şi era de o amploare greu de imaginat şi acum, în zilele noastre. Numai bugetul estimat se ridică pe atunci la circa 100 de milioane de lei, o sumă imensă pe atunci, aproximativ 8,5 milioane de dolari la cursul acelor vremuri.

Pe locul unde se afla fosta puşcărie Văcăreşti urma să se construiască un imens complex sportiv. În primul rând era vorba de lacul olimpic pentru probele de canotaj şi caiac canoe.

Apoi, în imediata apropiere fusese proiectat Palatul Sportiv, imens, cu 18.000 de locuri şi cu tribune mobile, un model unic la acea vreme, dacă ţinem cont de alăturarea cu baza de cantoaj. Aici ar fi urmat să se dispute întrecerile de baschet, handbal şi volei. Tot acolo urmau să fie construite şapte terenuri de tenis, unul de atletism, un bazin de înot şi mai multe hoteluri.

Satul olimpic lângă Lacul Morii, portul Bucureşti la Glina

Tot în acest proiect intrase şi construirea Complexului de tineret al Capitalei, în zona unde se află azi supermarketul Orhideea.

Acolo trebuia să fie ridicat un hotel cu 15 etaje, mai multe terenuri de antrenament, spaţii culturale şi de alimentaţie. Satul olimpic era prevăzut a fi construit în zona Lacului Morii, iar la Glina urma să fie amenajat portul Bucureşti, punct terminus al Canalului Dunăre – Marea Neagră.

AM FI STAT MAI BINE LA CAPITOLUL AGRICULTURĂ DATORITĂ SISTEMULUI DE IRIGAŢII VAST.

Sistemul de irigații acoperea peste trei milioane de hectare de teren arabil. Dunărea era principala sursă de apă pentru irigații, cursul ei fiind brăzdat cu stații de pompare. Se estima că România avea cel mai mare și mai modern sistem de irigații din întreaga Europă.

Iași, port la Marea Neagră.

Unele hărți mai vechi, arătau în dreptul Municipiului Iași o simbolică ancoră, semn că orașul beneficiază de port. Practic, acesta urma să devină oraș-port cu legătură spre Marea Neagră.

Dincolo de toate aceste proiecte care ar fi fost construite prin trudă şi sacrificii imenese, preţul plătit de românii de rând ar fi fost, fără dubii, unul mult prea mare…

SURSE: ADEVARUL.RO, HISTORIA.RO, WIKIPEDIA.RO

Partenerii noștri cred că s-ar putea să-ți placă

  1. Aldo, un câine polițist, nu mai mănâncă de când partenerul său s-a pensionat, în Țăndărei
    Antena 1 Observator
  2. Digi | RCS-RDS te face să renunți la Orange, Vodafone sau Telekom. Nici 10 lei nu dai și ai tot ce îți dorești
    Playtech.ro
  3. Șansă uriașă pentru români! Oricine poate câștiga un milion de euro. Află aici cum
    Playtech.ro
  4. Fetelor, învăţaţi de la ea! Diana Dumitrescu ştia ce vrea! Dorinţa nebănuită a blondinei, înainte de Ziua Îndrăgostiţilor / VIDEO PAPARAZZI
    Spynews.ro
  5. FOTO-BOMBĂ! A lăsat să se vadă aproape tot! Vedeta care s-a pozat multe prea sexy: ”Vă iubesc mult pe toţi!”
    Telekomsport.ro
  6. Replica Simonei Halep, după ce Ilie Năstase i-a cerut să nu mai reprezinte România
    Gsp.ro
  7. Temperaturi-șoc în februarie! Au anunțat cum va fi vremea de mâine. Prognoza ANM
    Capital.ro
  8. DOLIU in PSD! A MURIT fulgerator! Cauza mortii...
    Fanatik.ro
  9. Ce înălțime are, de fapt, Daniela Crudu, atunci când nu poartă tocuri. Puțini cunosc acest detaliu despre vedetă
    Impact
  10. Horoscopul săptămânii 17-24 februarie, cu Camelia Pătrăşcanu: Fecioarele primesc o vestă bună de sus, Racii se gândesc la o despărţire
    Antena3.ro
  11. Se dau 100 000 de euro de la stat! Care e marea condiție pentru a primi banii
    Voxbiz.ro
  12. Metoda inedita gasita de hoti pentru a fura un Ferrari. Dupa cateva ore au facut accident cu el
    Cars.ro
  13. Horoscop săptămânal, 17 - 23 februarie. Se anunță o săptămână a progreselor
    Jurnalul