Antena Căutare

Compania Kantar Media Audiences va masura audientele tv in perioada 2012-2015

Kantar Media Audiences va asigura masurarea audientelor tv in perioada 2012-2015, compania fiind desemnata castigatoare la licitatia organizata pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul National de Masurare a Audientelor TV (SNMATV), transmite Mediafax

"In sedinta finala a Comisiei Paritare (COMPAR), constituita conform dispozitiilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare pentru desemnarea furnizorului unic al Serviciului National de Masurare a Audientelor TV, a fost desemnat castigatorul, respectiv compania Kantar Media Audiences. Acest furnizor unic va asigura masurarea audientelor tv in perioada 2012-2015"", se arata intr-un comunicat transmis de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) si Consiliul National al Audiovizualului (CNA).

In aprilie 2010, CNA a transmis printr-un comunicat de presa ca societatile de masurare a audientelor AGB Nielsen Media Research, GfK Romania, Kantar Media (TNS UK), Mediametrie si Media Research au fost invitate sa participe la licitatia pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul National de Masurare a Audientelor TV. Procedura de licitatie pentru desemnarea companiei care va masura audientele tv in perioada 2012-2015 a fost initiata la inceputul lunii mai 2010. Kantar Media face parte din Kantar Group, divizia de cercetare de piata a grupului WPP. WPP a preluat compania de cercetare de piata TNS in luna octombrie 2008, in cadrul unei tranzactii in valoare de 2,14 miliarde de euro.

In prezent, audientele tv sunt asigurate de GfK. Compania GfK a fost desemnata, pe 8 ianuarie 2007, castigatoare a licitatiei pentru masurarea, in exclusivitate, a audientei televiziunilor din Romania, in perioada 2008-2012. Andi Dumitrescu, directorul general GfK Romania, a transmis, printr-un comunicat, ca este "surprins" de decizia Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor-ARMA de a schimba furnizorul audientelor tv, precizand ca lipsa de continuitate poate duce la "modificari dramatice ale ratingurilor".

"Am aflat din presa ca o alta companie este castigatoarea licitatiei pentru furnizarea serviciului national de masurare a audientelor tv. Suntem surprinsi de decizia ARMA de a schimba furnizorul. Lipsa oricaror discutii intre forul national de supervizare si control al sistemului de masurare a audientelor tv si furnizorul curent al acestui serviciu reprezinta o situatie unica in oricare dintre tarile membre ale Uniunii Europene. In toate aceste tari, forul national este interesat de acuratetea datelor si continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigura stabilitatea datelor, in timp ce schimbarea furnizorului poate duce, in unele situatii, la modificari dramatice ale ratingurilor", a spus Andi Dumitrescu, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, "rezultatele celor doua audit-uri diferite solicitate de ARMA si realizate de doua companii independente recunoscute pe piata de profil au certificat ca sistemul folosit de GfK furnizeaza date de audienta valide si de incredere". "Cel mai recent audit, emis in martie 2010, este unul dintre cele mai bune pe care compania GfK le-a obtinut in toate tarile in care este prezenta", a mai precizat directorul general GfK Romania.

Sursa: jurnalul.ro

Euforia TV: incepe noul sezon din "Shopping-ul: pasiunea mea!"... „Garda de corp”, in aceasta seara, de la ora 20:20, la Antena 1...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x