Ce este o platforma de magazin online? (P)
Comertul electronic a luat un puternic avant in ultimul deceniu. Odata cu dezvoltarea logisticii si cresterea popularitatii internetului, comertul electronic a permis multor companii sa ajunga in toate colturile lumii.
Publicat: Luni, 26 Aprilie 2021, 17:55 | Actualizat: Luni, 26 Aprilie 2021, 18:00- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
O platforma de magazine online este o solutie de software end-to-end care le permite antreprenorilor sa isi controleze afacerea. Acest serviciu cuprinde infrastructura de serviciu pentru clienti, sisteme de gestionare a stocurilor si contabilitate si, bineinteles, constructorii de site-uri de e-commerce.
Este, de asemenea, un instrument vital daca planuiti infiintarea unui magazin online, sau chiar dezvoltarea unuia deja existent. In acest articol iti vom prezenta de ce afacerea ta are nevoie de o platforma de magazine online si vom enumera caracteristicile de baza ale unui astfel de serviciu.
De ce ar trebui sa utilizati o plaforma de comert electronic?
Gestionarea unui magazin online necesita multe procedee, fiind o solutie complexa, dar sa privim partea buna: aduce venit. Platformele sunt menite sa iti permita gestionarea tuturor acestor procese, fara a fi nevoit sa le tratezi pe fiecare in parte, si poti face asta singur de pe propriul calculator.
Acestea dispun de toate componentele necesare pentru operarea si dezvoltarea afacerii tale. Folosirea unor astfel de platforme este mai ieftina decat crearea unui software de la zero si mai utila decat utilizarea mai multor plugin-uri.
Platformele de comert electronic faciliteaza tocmai procesul de cumparare a clientilor tai, asigurandu-se ca nu intervin probleme tehnice sau defectiuni ale sistemului. In cazul in care acestea apar, te va ajuta sa le rezolvi singur si cu usurinta. Asadar, vei petrece mai putin timp ajutand clientii sa utilizeze site-ul tau, deoarece aceasta va fi treaba platformei, si te vei putea concentra pe imbunatatirea procesului de vanzare si cresterea veniturilor.
Avand in vedere toate aceste functii, cred ca ti-ai dat seama ca platformele de comert electronic merita investitia ta.
Care sunt caracteristicile unei platforme ideale?
Numarul comerciantilor in mediul online a ajuns la 7.1 milioane, si este in continua crestere, asadar nu e de mirare ca exista pe piata atat de multe platforme de comert electronic. Gasirea solutiei potrivite pentru nevoile afacerii tale poate fi dificil, insa pentru a alege cel mai bun serviciu, trebuie sa tii cont si sa evaluezi urmatoarele aspecte pe care orice platforma le detine.
1. Interfata
O interfata prietenoasa si intuitiva este esentiala in crearea unui magazin online si este absolut necesara pentru orice platforma de magazine online. Cu toate acestea, poti crea un site web pe anumite solutii care necesita cunostinte HTML sau experienta pe platforma WordPress.
Pentru a alege cea mai buna si convenabila platforma care se pliaza pe dorintele si cerintele tale, testeaza mai multe, sigur iti va placea una. Este important sa alegi un serviciu care sa iti permita sa creezi si postari de blog, nu doar pagini de produs. Aceasta caracteristica este foarte utila daca doresti sa atragi clienti noi. Folosind marketing de continut, iti vei imbunatati rezultatele cautarii site-ului tau web in motorul de cautare, facandu-l mai vizibil pentru cei ce cauta continut asemanator.
2. Optiuni de design
Majoritatea platformelor de ecommerce iti pun la dispozitie numeroase teme si modele gata facute, pe care le poti utiliza in crearea magazinului tau online. Fii atent, insa, la cate sabloane gratuite, si cate platite ofera solutia gasita de tine. Poti cauta design-uri aditionale in comunitatea platformei. Te va ajuta sa economisesti timp si bani.
Daca te afli in situatia in care ai deja o viziune a viitorului tau magazin, sau doresti sa il imbunatatesti pe cel existent, exploreaza oportunitatile de personalizare a designului pe care le ofera platforma de comert electronic. Cea mai buna alegere este o solutie care sa ofere un echilibru intre libertatea de design si o gama de modele pre-realizate.
3.Consolidarea datelor
Daca nu poti aprecia performanta magazinului tau, nu il poti gestiona. Asigura-te ca platforma pe care o vei alege iti va permite sa colectezi si sa stochezi date, deoarece utilizarea separata a unor instrumente de analiza poate fi consumatoatre de timp si bani.
4.Procesarea platilor
Din ce in ce mai multi utilizatori prefera sa plateasca pentru bunurile dorite folosind plata cu cardul de debit/credit, asadar nu poti face tranzactii fara a accepta plati. Principala dificultate la aceasta categorie tine de terminalul de plata utilizat de platforma aleasa.
Un terminal de plata este un procesator care transfera banii din contul clientului in contul tau. Aceasta componenta poate limita insa metodele de plata si monedele. Asadar, informeaza-te cu privire la optiunile de plata si monedele pe care le accepta platforma de comert electronic.
5.Securitate
Probabil unul dintre cei mai importanti factori este protejarea datelor clientilor tai. Scurgerile de date si incalcarea acestui drept va aduce efecte devastatoare afacerii tale. Astfel, este crucial sa te asiguri ca platforma ofera optiuni puternice de securitate.
Pentru a-ti pastra tranzactiile sigure si protejate, asigura-te ca solutia aleasa respecta standardele de securiate PCI, ce constau in 12 cerinte destinate site-urilor web ce lucreaza cu plati. Un alt aspect important pentru realizarea unui site securizat il reprezinta certificatele SSL. Acestea sunt fisiere care permit browser-ului sa proceseze in siguranta tranzactiile sensibile.
6.Suport tehnic
Gestionarea unui magazin online va va aduce inevitabil probleme tehnice, insa nu te speria, este ceva complet normal. De aceea, este foarte important sa te asiguri ca platforma de comert electronic aleasa dispune de asistenta in cazul intampinarii unor dificultati.
Cand explorezi serviciile oferite de furnizor, este destul sa te informezi din sectiunea de intrebari frecvente, unde, de cele mai multe ori, esti ghidat pentru remedierea oricarei probleme pe care o poti intampina. Asa, nu va fi nevoie sa pierzi timp contactand un membru al echipei pentru asistenta.
In cele din urma, cauta cat mai multe informatii despre contactul cu asistenta si cat dureaza rezolvarea unei probleme. Poti citi recenziile pentru a afla modul in care serviciul se ocupa cu adevarat de problemele clientilor.
7.Oportunitate de promovare
Majoritatea platformelor de ecommerce ofera optiuni de promovare a magazinului tau online. Principalul punct de luat in considerare este SEO, asadar alegeti platformele prietenoase cu acesta. Acestea ar trebui sa iti permita sa iti gestionezi blogul, numele de domeniu si sa colectezi recenzii de la clientii tai.
Nu uita de regula numarul unu a SEO-ului: optimizarea mobila. Pentru ca majoritatea traficului de internet provine de pe dispozitive mobile, o platforma de comert electronic trebuie sa ofere magazinului tau optiunea de a crea o versiune sau o aplicatie accesibila de pe telefoane si tablete.
Detinerea unei companii nu a fost niciodata mai usoara (si mai ieftina). Daca vei lua in considerare fiecare dintre aceste caracteristici necesare unei platforme ideale, te vei bucura de un magazin online de succes.