Antena

O nouă metodă de escrocherie face victime. Cum să recunoști un mesaj capcană și ce trebuie să faci dacă ai picat în plasă

Un utilizator al unei platforme online de comandă și livrare de alimente a devenit victima sigură a hackerilor. Iată cum și-a dat seama că a picat într-o capcană!

Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 03 Octombrie 2024, 17:47 | Actualizat: Vineri, 04 Octombrie 2024, 12:53
Galerie de imagini
O nouă metodă de escrocherie face victime.
Shutterstock.com

În ultimii ani hoții au început să devină din ce în ce mai inventivi și atenți la detalii, iar cei care nu se pricep la tehnologie pot pica foarte ușor în plasa acestora.

Este bine ca fiecare persoană să cunoască câteva detalii esențiale prin care să se protejeze de hoți, dar și cum să gestioneze situația în cazul în care au picat în capcană.

Pe aceeași temă

Iată cum au acționat hoții de data aceasta și cum și-a dat seama un tânăr că este ținta unei escrocherii!

O nouă metodă de escrocherie face victime

Un tânăr a avut parte de o experiență neplăcută după ce s-a trezit ținta unui atac al hackerilor.

Mai exact aceștia au reușit să intre în contul de Bolt Food al bărbatului și au făcut cumpărăuri în valoare de câteva sute de lei, fără ca el să bănuie nimic.

Inițial, tânărul a primit un mesaj pe WhatsApp pe care l-a ignorat, fapt care i-a avantajat extrem de tare pe indivizii care i-au spart contul.

„Azi dimineață m-am trezit cu un mesaj pe Whatsapp de la Bolt cu un cod de logare în aplicație. Evident l-am ignorat și mi-am văzut de zi. În 30 de minute am primit o notificare de la Auchan Cotroceni (thumbs up) că a mea comandă e pregătită de livrare. Intru să văd ce se întâmplă, 19 pachete de Sobranie Blue Collection către o adresa din Rahova. Intru imediat în asistență, încerc să anulez comanda, nu se poate, fac tichet că mi-a fost spart contul, și aproape în același timp făptașul face și el tichet cu titlul «vreau să-mi închid contul». Practic eram amândoi logați pe cont fără nicio posibilitate de a-l da afară, de ce?” sunt primele informații pe care le-a oferit tânărul, potrivit adevărul.ro.

Pe aceeași temă

„ Simplu. Te loghezi cu număr de telefon și mai nou primești OTP pe Whatsapp, înainte SMS pe telefon. Nu poți schimba parola, evident pentru că nu există parolă. Nu poți accesa dispozitivele logate și deci nu poți să îl deconectezi. Întrebările sunt simple: cum a făcut rost de codul meu de pe Whatsapp? Nu sunt logat pe Whatsapp Web nicăieri, și am doar pe telefonul meu, dubios”, a continuat acesta.

Deși încerca să anuleze comanda, sunând chiar și la hypermarketul de la care hoții au plasat comanda, acest lucru nu a fost posibil.

Recomandari A1

„Interesant este că am sunat la Auchan și i-am rugat să nu dea comanda căci este o greșeală. Doamna m-a asigurat că rămâne acolo și că nu pleacă. Peste o oră văd că a mea comandă este în curs de livrare și o sun din nou pe doamna de la Auchan. Foarte speriată îmi spune că o colegă a dat comandă și nu are ce să facă. Ce este și mai interesant e că atunci când sunam la curier din aplicație îmi răspundea un curier care nu avea nicio treaba cu comandă mea.

Curierul pe care nu-l puteam contacta ajunge la adresa infractorului (incredibil, știu). Mă sună din nou doamna de la Auchan și-mi spune că a dat de curier și că l-a rugat să aducă comanda înapoi, să facă ea retur. Problema mea e că idiotul (curierul) a dat comanda completă (evident nu a înmânat-o făptașului), de frică să nu-i scadă ratingul, iar acum stau într-un chat cu Alfred, botul de la Bolt și aștept să îmi rezolve cineva problema. O dimineață cel puțin interesantă”, a mai adăugat bărbatul.

Prin intermediul postării acesta a cerut și ajutor din partea internauților:

„Într-o notă mai serioasă, problema mea reală în afara celor 600 de lei pe care probabil îi voi recupera este ce facem cu acest leak de date? Individul are oare acces la Whatsapp-ul meu? Cum fără să știu? Dacă nu are, cum a intrat pe Bolt? Îmi vede adresa, cardurile, vede comenzile mele, practic știe o grămadă de date despre mine. Cum ar trebui să procedez și în legătură cu ce ar trebui să mi fac griji?”

Răspunsurile nu au întârziat să apară, unii făcând haz de necaz, alții spunând că au trecut prin aceeași experiență, iar alții sugerându-i câteva idei de siguranță.

Ce recomandă experții

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB) au făcut publice o serie de recomandări esențiale pentru utilizatorii din România, cu privire la protejarea datelor personale și financiare în sezonul estival, dar care se aplică și în astfel de situații.

Iată unele dintre cele mai importante sfaturi:

Pe aceeași temă
Whatsapp LinkedIn
escrocherie victime fraudă
🔥  Tot ce vrei e sa dai play  🔥 Pale Moon e thriller-ul coreean care te va captiva. Când tentațiile și ambiția duc pe un drum fără întoarcere. Vezi primele episoade disponibile.
Stirile zilei Viaţa după potop, drama românilor sinistraţi în Valencia. "Nu mă gândeam în viaţa mea că în Spania se întâmplă aşa ceva, să nu primeşti ajutor imediat"
Videoclipul zilei
Citește și
O nouă înșelătorie face victime în rândul șoferilor de taxi și de ridesharing. Cum acționează...
”Creditul a fost aprobat”, o nouă metodă de înșelătorie extrem de periculoasă. Cum poți evita...
INNA, victima unei țepe în Mexic. Concertul i-a fost anulat în ultimul moment, iar organizatorii sunt de...
Taloanele de pensii false, escrocheria unei mari companii de transport din Iași. Cum ar fi obținut peste...
Video recomandate
Video
Citește și