Lovitură dură pentru șoferii cu mașini pe diesel și benzină! Ce s-a întâmplat cu "scăderea" prețurilor promisă de Guvern
Deși ar fi trebuit ca prețurile la pompă să scadă considerabil, șoferii nu au scos mai puțini bani din buzunare în anul 2020. La predarea mandatului, Guvernul PLN condus de către Ludovic Orban, în luna noiembrie a anului 2019, promitea scăderea accizei la combustibil ca pe una din măsurile economice de tip liberal, menită să scadă "povara" fiscală.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 05 Iunie 2020, 12:15 | Actualizat: Vineri, 05 Iunie 2020, 19:38- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Economistul Adrian Câciu acuză Guvernul pentru felul în care a acționat. Acesta precizează faptul că prețul benzinei și al motorinei nu a scăzut prea mult, având în vedere că existau doi factori concurenți care ar fi trebuit să aibă un impact semnificativ asupra unei astfel de evoluții, iar benzinăriile continuă să aibă marje de profit ridicate, potrivti capital.ro.
Prețurile au coborât pe seama pandemiei, nu pe "promisiuni"
Principalul efect a fost scăderea veniturilor încasate la bugetul de stat, acuză economistul Adrian Câciu, în condițiile în care prețul combustibililor la pompă a scăzut ca urmare a crizei fără precedent de pe piața internațională a petrolului, determinată de închiderea economiilor, pe fondul pandemiei de coronavirus.
”Și să ne aducem aminte că scăderea accizei la combustibil nu a avut niciun efect asupra prețului la pompă al combustibilului acesta fiind neutralizat de scăderea accentuată a prețului petrolului care s-a înjumătățit.
Cu alte cuvinte scăderea prețului la pompă este dată de scăderea prețului petrolului și puteți vedea că nu în totalitate pentru că marjele de profit au rămas ridicate”, a scris Câciu vineri pe Facebook.
"Un exemplu de >nefăcută< care nu trebuia să existe"
”Dar bugetul de stat a pierdut 2,4 miliarde lei ca efect de rundă întâi, la care se adaugă cel putin 1 miliard de lei, efectul de rundă a doua survenit din luna februarie încoace pe fondul scăderii consumului de carburanți.
Acesta este un exemplu de „nefăcută” care nu trebuia să existe. Când banii aceștia dispar din bugetul de venituri, ei trebuie împrumutați.
Așa se nasc deficitele, așa se naște datoria publică. Este ca și cum ai vrea sa îți renovezi casa, dar renunți la salariu. Aceasta nu este economie.”, a acuzat economistul politicile Guvernului liberal.
În atența șoferilor! Veste neplăcută pentru cei cu mașini diesel și pe benzină. Se umblă la prețuri
În situația de față, trebuie menționat faptul că Executivul condus de Ludovic Orban este acuzat că a angajat România într-o nejustificată cursă a îndatorării, pe fondul împrumuturilor masive contractate de Ministerul de Finanțe, potrivit Capital.ro