Un şofer a izbit în plin un exemplar de câteva sute de kilograme pe o şosea de mare viteză. Iar în Argeş, doi pui de urs care căutau hrană au fost loviţi de tren. Şi dacă pe calea ferată nu se prea pot lua măsuri, pe autostrăzi specialiştii recomandă montarea gardurilor electrice sau a unor ecoducte, aşa cum sunt în ţările occidentale.
Pe Autostrada Turda-Borş un şofer s-a trezit cu un urs de aproape 300 de kilograme în faţă şi nu l-a mai putut evita. Maşina a fost grav avariată, dar bărbatul a scăpat doar cu o sperietură. Animalele au devenit un pericol pentru oameni nu doar în zonele montane ci şi în oraşe sau pe drumuri. De câţiva ani, urşii şi-au schimbat complet perioada de hibernare şi coboară din pădure chiar şi în lunile de iarnă.
De frica urşilor, localnicii şi-au făcut din case adevărate fortăreţe.
Sunt peste 6500 de exemplare, de trei ori mai mult decât pot adăposti pădurile noastre. Nu e de mirare, că multe slăbăticiuni ajung să fie lovite de maşini, pe autostrăzi. Impactul dintre un autoturism şi un urs de câteva sute de kilograme poate fi mortal pentru şoferi şi pasageri.
În ţrăiele civilizate autostrăzile sunt delimitate cu garduri electrice în anumite zone, iar în altele sunt construite ecoducte prin care animalele trec dintr-o parte.
Situația din acest moment o să se repete pentru că, până nu se iau niște măsuri la nivel național, nu se va rezolva nimic!
Toamna târzie a prelungit şi perioada în care urşii îşi fac provizii pentru iarnă. Cum nu mai găsesc hrană în păduri, coboară la tomberoane.
Parlamentarii au pe masă un priect aprig contestat de ecologişti: scoaterea urşilor de pe lista animalelor protejate, ceea ce înseamnă practc că pot fi vânaţi la liber în anumite perioade.