Sunt genul de parfumuri care nici n-ar avea nevoie, la o adica, de reclama, de un chip frumos care sa le promoveze. Trasaturile unei femei incantatoare devin astfel doar un bonus pentru cel atras de o fragranta irezistibila. Opium, Chanel No 5 sau Mitsouko... oricare dintre ele - si inca vreo cateva, putine, cat sa nu te puna in situatia de a apela la degetele mainilor altuia, pentru numaratoare - intra in aceasta categorie exclusivista.
Inca de la aparitia sa, in 1977, Opium incerca sa redea eleganta imbinata cu senzualitate, putere imbinata cu fragilitate. Iar sticluta creata de Pierre Dinand, unul dintre designerii legendari din domeniu, a facut si ea nota discordanta intre acest parfum anume si restul celor de pe piata. Desi fragranta si-a mai schimbat pe alocuri tonurile, a ramas acelasi parfum ce aminteste de femeia anilor '70, puternica, hotarata, redescoperindu-se pe sine si propria feminitate.
Exact aceleasi valori incearca sa fie promovate si acum, prin noua campanie care o are in prim-plan pe actrita britanica Emily Blunt. Nu e prima oara cand brandul foloseste o britanica pentru a reprezenta conceptul celor de la Yves Saint Laurent. Campania din 2000 insa, a carei fata era modelul Sophie Dahl, a fost atat de riscanta, incat reclama a fost interzisa. Regizorul de atunci, Steven Meisel, vazuse parfumul ca reprezentand un soi de libertate pura si transmitand un extaz al simturilor nemaivazut, care nu putea fi reprezentat decat, credea el, prin - aproape - nuditate.
Campania aceasta insa se reintoarce la sensul pe care l-a avut celebrul parfum dintotdeauna si ne arata o fragranta ce invaluie o femeie plina de senzualitate si feminitate, misterioasa, dar foarte puternica.
Povestea reclamei se petrece in interiorul unei case incarcata de stranietate, pe ale carei coridoare merge, ghidata de un al saselea simt, eroina. Tinta: o sticluta de parfum. Cand, in sfarsit, gaseste camera dorita, o mai asteapta o incercare: un leopard pazeste drogul mult dorit. Cu o privire insa, ea reuseste sa imblanzeasca animalul si sa-si insuseasca recipientul. O poveste cu o femeie moderna pentru un parfum vechi, dar la fel de actual.
Actrita, care pana acum nu mai fost ambasadoarea nici unei case de parfumerie renumite, a fost atrasa instant de povestea si mesajul din spatele campaniei.
"Sunt foarte onorata ca am fost aleasa sa fiu reprezentanta acestui parfum. Ii admir foarte mult pe cei de la YSL si cred ca au reusit cu adevarat sa inteleaga elegenta - misticismul si puterea de nedescris a acesteia. Ah... si pentru prima data in cariera mea am fost colega de platou cu un leopard", a spus actrita incantata, desi s-a bucurat ca nu a trebuit sa interactioneze prea mult cu acesta.
Mai ales dupa ce, in momentul in care-si exprimase dorinta de a purta o rochie, mai degraba, decat un sacou, dresorul i-a spus ca prea mult material care sa fosneasca in jurul lui ar innebuni animalul. Rezultatul acestei experiente, spune Blunt, este aproape la fel de incitant ca parfumul in sine.
Marea Britanie: Un copil de 6 ani care statea intr-un carucior cu rotile poate acum sa mearga... Desert special: Banane cu susan si caramel...