Cercetarea s-a desfasurat pe un esantion de 779 de liceeni din Statele Unite si a durat o jumatate de an. Intr-o prima etapa, subiectii completau un chestionar referitor nivelul satisfactiei cu propria viata, iar in urmatoarele 5 luni era urmarit comportamentul lor la scoala pentru a se evalua cat de mult se implica in sarcinile formale.
S-a constatat ca cei care erau multumiti cu propria viata se implicau mai mult in activitatile scolare decat cei ce erau nemultumiti. Pe de alta parte, in timpul liceului, rezultatele scolare constituie unul din principalele criterii de autoevaluare, deci are o influenta importanta asupra stabilirii nivelului de satisfactie cu propria viata a liceenilor.
Tocmai de aceea, s-ar putea crea un cerc vicios, o spirala ce se autointretine: liceeni sunt nemultumiti pentru ca nu au note foarte bune la scoala, iar pentru ca nu sunt multumiti nu se implica suficient in activitatile scolare, deci notele lor vor fi in continuare mici.
foto: southernhealth.com