Masura aceasta se impune dupa ce psihologii au tras un semnal de alarma asupra maturizarii premature a copiilor, rezultand in schimbarea preferintelor.
Se pare ca fetele au inceput sa renunte la papusi mult mai devreme decat de obicei, chiar de la varsta de sapte ani. In aceste conditii, designerii au decis sa mareasca dimensiunile papusilor pentru a le face sa arate cat mai reale iar preadolescentele sa se poata identifica mai usor cu ele.
Lisa Harnisch, vicepresedinte Toys 'R' Us, sustine ca "cercetarile au demonstrat faptul ca fetele vad papusile in marime "naturala" ca potentiali prieteni, cu care se pot duce la shopping si pot trai impreuna momente", astfel ca jucariile lor Journey Girls tin locul unor "prietene adevarate, care vor calatori cu ele".
Nici Disney nu s-a lasat mai prejos. Tiana, Ariel si Cenusareasa sunt vedetele noi colectii Princess & Me, fiecare dintre ele avand nu mai putin de 45 cm! Noile dimensiuni nu se compara cu cele ale papusilor anterioare, care variau intre 10 cm si 35 cm. Dar, Elaine Carovilla, director Disney Consumer products, spune ca este vorba mai mult de o necesitate decat de o tehnica de marketing: "Este mult mai usor sa pui o papusa de 45 cm intr-o situatie reala, de exemplu sa ia masa cu tine."
Aceasta reinventie vine deci ca urmare a maturizarii accelerate a copiilor, care ii "obliga" sa abandoneze papusile in favoarea jocurilor video, a navigarii pe Internet sau a celor mai noi tehnologii in materie de telefoane. In momentul de fata, prima papusa Barbie este facuta cadou la varsta de 3 ani, pentru ca la varsta de 6 ani, parintii sa arunce papusa fashion in cutia cu amintiri.
Efortul producatorilor de jucarii de a tine papusile in pas cu moda este binevenit de specialistii in psihologia infantila, care remarca ca in acest fel macar fetele mai castiga un an de copilarie, abandonand un pic mai tarziu lumea jucariilor.
sursa foto: magicalkingdoms.com
Oreion sau otita? Pediatrul iti spune... Pixie Lott uraste sa faca playback...