Dacă ţi s-a întâmplat să vorbeşti despre ceva sau să cauţi anumite lucruri pe internet ca imediat după Facebook să îţi livreze în newsfeed informaţii legate de acestea, nu eşti paranoic. Cei din domeniu au explicat cum este posibil aşa ceva
Specialiştii susţin că Facebook a devenit atât de bun în a urmări comportamentul utilizatorului din mediul online, până şi pe cel din lumea reală, încât pare că ascultă. De exemplu, dacă foloseşti un card de loialitate la un magazin, istoricul cumpărăturilor înregistrat poate fi folosit pentru a şti Facebook ce reclame să-ţi pună în newsfeed.
Un colector de date adună acestea de la magazine. Producătorii cumpără aceste date şi le folosesc pentru a corela datele vânzărilor cu conturile de Facebook.
Istoricul locaţiilor este stocat de Facebook şi alte companii prin diferite metode: adrese IP, reţele wi-fi. Să presupunem că o companie care produce medicamente împotriva răcelii targetează o zonă unde această afecţiune este frecventă, astfel prin locaţie poate şti căror utilizatori să le recomande Facebook medicamentul împotriva răcelii.