ASUS tinde sa mearga in aceasi directie pe care o planuise Intel initial pentru netbook-uri, dar care s-a transformat ulterior, foarte rapid, intr-un scop pur comercial. Mai exact, este vorba e piata dispozitivelor educationale, acolo unde Acer Chromebook se pare ca incepe sa aiba destul de multa tractiune. Vestea vine imediat dupa ce ASUS si-a redus numarul de notebook-uri pe care intentiona sa le livreze in 2013, de la 22-24 de milioane de unitati la doar 17-19 milioane, dupa ce a vazut ca cererea pentru segmentul BackToSchool este destul de slaba. Aici vorbim de laptopurile mainstream low-end, primele computere personale ale multora dintre utilizatori.
Compania se reprofileaza acum sa ofere produse si mai ieftine pentru piata low-end si mainstream, focusandu-se pe sistemul de operare al celor de la Google. ASUS a aratat scepticism in ceea ce priveste acest tip de produs, insa vanzarile mai slabe decat cele asteptate pentru produsele ieftine i-a facut pe managerii companiei sa se regandeasca.
Exista semne ca piata de laptopuri slabe se pregateste sa fie inundata de modele ce ruleaza sistemul de operare de la Google, fie Chromebook, fie Android 5.0 Key Lime Pie, datorita faptului ca pentru aceste OS-uri nu se plateste nici un fel de licenta.
Citeste AICI continuarea articolului!