Facebook este gata să dezvăluie detalii despre propria monedă virtuală cu numele de cod Libra. Gigantul american se pregătește de lansarea propriei monede virtuale (criptomonedă) pe 18 iunie prin lansarea unui document white paper prin care explică cum funcționează.
Laura McCrackern, directorul serviciilor financiar al Facebook pentru Europa de Nord, a declarat pentru o publicație germană că acest white paper va debuta pe 18 iunie și a mai spus că valoarea acestei monede virtuale va fi legată de mai multe alte valute, nu doar de una singură, cum se credea până acum.
Asta ar fi ca o măsură de siguranță pentru a preveni fluctuațiile de preț. De asemenea, alte publicații au relatat faptul că Facebook plănuiește să lanseze acest document pe 18 iunie. Cu toate acestea, lansarea oficială a monedei ar fi cândva în 2020.
Libra este numele de cod al monedei, iar Facebook a înființat în Elveția o companie de servicii financiare numită Libra Networks. Un alt nume care s-a vehiculat ar fi GlobalCoin.
Ce este Libra, moneda virtuală a Facebook
Moneda Facebook ar fi un stablecoin (criptomonedă cu valoare stabilă), menită să aibă un preț stabil pentru a preveni discrepanțele și complicațiile datorate fluctuațiilor prețului în timpul unui proces de efectuare al unei plăți. Deci aici nu vor fi situații ca la bitcoin când valoarea monedei se triplează într-o singură lună.
Rețeaua socială ar fi vorbit cu instituții financiare cu privire la formarea unui capital de 1 miliard de dolari, constituit din mai multe valute internaționale, ce ar trebui să stabilizeze prețul unei monede. Reprezentanți ai companiei lucrează deja cu autoritățile din mai multe țări pentru a primi aprobarea lansării unei astfel de monede.
În viitorul imaginat de Zuckerberg, vei putea trimite bani pe rețeaua socială, pe Messenger sau WhatsApp, fără niciun comision. De asemenea, ai putea să cheltuiești Libra la magazine online și chiar ai putea să scoți valută de la ATM-uri.
Debutul Libra ar putea crea o nouă eră a comerțului. Ai putea să trimiți bani mai ușor, fie că vrei să-i dai bani unui coleg la muncă sau că vrei să trimiți bani acasă din străinătate. De asemenea, comercianții ar putea să scape de taxele percepute de companiile Visa sau Mastercard, utilizatorii de Facebook ar putea plăti mai ușor pentru bunuri vândute pe platformă, ar putea oferi bani publicațiilor favorite etc.
Și rețeaua socială ar avea beneficii, iar unul imediat ar fi abilitatea de a înțelege mai bine a ce se cumpără online și cât de eficiente sunt reclamele.
Sursă: playtech.ro
Facebook suspendă preinstalarea aplicaţiilor sale pe telefoanele Huawei... Aplicațiile Facebook, Instagram și WhatsApp nu mai pot fi instalate pe telefoanele Huawei...