În a doua parte a lunii martie, Facebook lansa un nou design pentru versiunea sa de desktop. Era vorba de un design opţional, la care doar un număr limitat de utilizatori aveau acces şi care trebuia activat manual.
Acum, compania americană anunţă că acest design va deveni versiunea implicită pentru toţi utilizatorii săi. Ca şi alte noutăţi din social media, noul design va fi activat treptat, astfel că va dura probabil câteva săptămâni până când toţi cei peste 2,6 miliarde de utilizatori ai reţelei sociale îl vor vedea.
Noul design pentru desktop împrumută multe elemente şi principii grafice din versiunea mobilă a reţelei sociale. Una dintre principalele noutăţi, care ajunge pe desktop înaintea smartphone-urilor, este dark mode. Din meniul de configurare, utilizatorii pot alege între tema clasică de culori, cu fundal alb, şi dark mode.
Prima impresie pe care o lasă noul design este că toate elementele grafice sunt mult mai mari. Chiar şi pe monitoarele cu rezoluţie mari, în primul ecran nu încape decât secţiunea Stories şi o parte din primul post al news feed-ului.
De altfel, toată coloana centrală este aproape identică cu cea din aplicaţia mobilă. Deasupra news feed-ului şi a secţiunii Stories, la fel ca pe telefon, există butoanele pentru secţiuni precum Video, Marketplace şi Groups.
Facebook spune că noul design este mai rapid, iar tranziţia dintre pagini se face mai fluent, aspect destul de evident la intrarea în secţiuni precum Grupuri sau Marketplace.
La fel de evident este faptul că Facebook mai are de lucru la anumite aspecte, fiind secţiuni întregi care încă folosesc designul vechi, precum zona de administrare a paginilor de Facebook.
Sursa: News.ro