Căutare Live

Insomnie? Iată cum o poți trata!

Insomnia este o tulburare de somn care afectează în mod regulat milioane de oameni din întreaga lume. Pe scurt, cei care suferă de insomnie adorm foarte greu sau se trezesc adesea noaptea și nu mai pot adormi, sfârșind prin a se agita și răsuci în pat. Efectele acestei probleme pot fi devastatoare. Ea are un impact negativ asupra energiei, stării de spirit și capacității de a funcționa în timpul zilei. Insomnia cronică poate contribui chiar și la probleme grave de sănătate.

Insomnia este o tulburare de somn care afectează în mod regulat milioane de oameni din întreaga lume. Pe scurt, cei care suferă de insomnie adorm foarte greu sau se trezesc adesea noaptea și nu mai pot adormi, sfârșind prin a se agita și răsuci în pat. Efectele acestei probleme pot fi devastatoare. Ea are un impact negativ asupra energiei, stării de spirit și capacității de a funcționa în timpul zilei. Insomnia cronică poate contribui chiar și la probleme grave de sănătate.

Deoarece oamenii au nevoie de diferite cantități de somn, insomnia este definită de calitatea somnului și de modul în care te simți când te trezești – nu de numărul de ore de somn. Chiar dacă dormi 8 ore în fiecare noapte, dacă te simți somnolent și obosit în timpul zilei, este posibil să suferi de insomnie.

În general, această problemă este o afecțiune de sine stătătoare, însă ea poate fi și un simptom al unor afecțiuni, fie că sunt de natură fizică sau mentală.

Vestea bună este că cele mai multe cazuri de insomnie pot fi vindecate prin schimbări pe care le poți face pe cont propriu - fără să mai fie nevoie să apelezi la specialiști în domeniu.

Dacă te confrunți cu această problemă, iată mai jos mai multe detalii despre cauzele sale, dar și cum o poți trata.

Cauzele insomniei

Pentru a trata și pentru a preveni insomnia, este necesar să cunoști care sunt factorii care favorizează apariția ei.

În primul rând, este bine de știut că insomnia poate fi împărțită în două categorii:

  • Insomnie primară – nu este generată de anumite afecțiuni, ci de stres ori de probleme familiale.
  • Insomnie secundară – tulburările de somn sunt rezultatul unor probleme de sănătate.

În plus, în funcție de durata acesteia, insomnia mai poate fi:

  • - Acută (insomnie pe termen scurt)
  • - Cronică (insomnia continuă, pe termen lung)

Cauzele frecvente ale insomniei sunt:

Citește și
colaj delia
Imaginea cu Delia din vacanță, într-o rochie diafană, care a atras atenția tuturor. "Dacă merg în rai, vreau să fii tu la poartă"
Imaginea cu Delia din vacanță, într-o rochie diafană, care a atras atenția tuturor. "Dacă merg în rai, vreau să fii tu la poartă"
colaj gina pistol
Gina Pistol, fotografia adorabilă din vacanță, alături de fiica ei Josephine. Cum au fost surprinse cele două
Gina Pistol, fotografia adorabilă din vacanță, alături de fiica ei Josephine. Cum au fost surprinse cele două
colaj de fotografii cu virgil iantu
Cum arată fiica lui Virgil Iantu. Tânăra are 16 ani și se pozează în costum de baie. A moștenit frumusețea de la ambii părinți
Cum arată fiica lui Virgil Iantu. Tânăra are 16 ani și se pozează în costum de baie. A moștenit frumusețea de la ambii părinți
Mai multe articole

Stresul - Preocupările legate de muncă, școală, sănătate, bani sau familie îți pot menține mintea activă în timpul nopții. Evenimentele stresante sau traumele - cum ar fi moartea sau boala cuiva drag, divorțul sau pierderea unui loc de muncă - pot duce, de asemenea la insomnie.

Probleme medicale sau boli - Multe boli și afecțiuni medicale pot contribui la insomnie, inclusiv astmul, alergiile, boala Parkinson, hipertiroidismul, refluxul de acid, bolile de rinichi și cancerul. Durerea cronică este, de asemenea, o cauză comună a insomniei.

Medicamente - Multe medicamente prescrise pot interfera cu somnul. Printre acestea se numără medicamentele folosite pentru a trata ADHD sau narcolepsia, antidepresivele, corticosteroizii, hormonii tiroidieni, medicamentele pentru hipertensiune arterială și epilepsie, dar și unele contraceptive.

Tulburări hormonale – Glanda tiroidă hiperactivă poate fi o cauză a insomniei.

Cum se tratează insomnia

Pentru a trata insomnia, este important să identifici ce determină această problemă. Astfel că, în funcție de cauzele afecțiunii, medicii recomandă terapia, antidepresivele, anxioliticele ori schimbarea stilului de viață. În cazul în care nu sunt identificate cauzele care duc la instalarea insomniei, pacienților care suferă de această problemă le sunt recomandate medicamentele pentru somn. Iată ce poți face ca să scapi de insomnie:

O dietă adecvată

În primul rând, elimină din alimentația ta toate băuturile care au în compoziția lor cafeină. De asemenea, condimentele și produsele rafinate din zahăr au un efect excitant asupra sistemului nervos și produc insomnia.

Încearcă să eviți și preparatele grase ori cele care sunt sărate, pentru că îți pot afecta somnul.

Ideal este să ai o alimentație bazată pe alimente proaspete – fructe și legume și să eviți consumul alimentelor de tip fast-food.

Un dormitor liniștit și confortabil

Printre factorii care pot influența somnul se numără zgomotul, lumina prea puternică, o temperatură prea mare sau prea scăzută ori o saltea incomodă. Așadar, pentru a nu avea probleme cu somnul, dormitorul trebuie să fie ferit de zgomotele puternice. De asemenea, salteaua pe care dormi este un element important de care trebuie să ții cont.

Fie că optezi pentru una cu arcuri, ori pentru una cu spumă sau cu apă, salteaua trebuie să fie confortabilă și să te ajute să ai un somn odihnitor. Nu există o saltea ideală pentru toată lumea, ci una perfectă pentru fiecare dintre noi. În cazul în care ai probleme cu somnul, în această perioadă găsești numeroase saltele Somnart la reducere, așa că îți poți alege exact ceea ce ai nevoie pentru a scăpa de insomnie.

Fă-ți un program de somn

Chiar dacă pare a fi un lucru imposibil pentru mulți dintre noi, din cauza programului aglomerat, un program de somn te poate ajuta să adormi mult mai ușor și să te trezești odihnit dimineața.

Așadar, încearcă să te culci în fiecare seară la aceeași oră. Dat faptul că organismul nostru are abilitatea de a lucra precum un ceas, o să observi că o să te trezești aproximativ la aceeași oră, fără alarmă.

Fără telefon, laptop sau televizor cu 30 de minute înainte de culcare

Ecranele electronice emit o lumină albastră care perturbă producția de melatonină a organismului și combate somnolența. Așadar, în loc să te uiți la televizor sau să îți pierzi timpul pe Facebook, tabletă sau computer, mai bine citești o carte sau asculți o melodie care îți induce o stare de bine. De asemenea, pentru a te relaxa, bea o cană cu lapte cald înainte de culcare. Acesta conține triptofan, un aminoacid care induce somnul. Dacă nu preferi laptele, încearcă ceaiul de mușețel.

Insomnia este o problemă care le dă bătăi de cap multor adulți. Aceasta afectează nu doar sănătatea, ci și starea de spirit. Privarea de somn duce la iritabilitate și la lipsa de concentrare. În plus, oboseala te face să mănânci mai mult și mai des decât ai nevoie. Dacă problema ta nu are la bază o afecțiune gravă, sfaturile de mai sus îți vor fi de ajutor. Însă, dacă suferi de insomnie de mai mult de o lună de zile, ideal este să apelezi la un medic specialist.

Sursă foto: pxhere.com

Dieta cu porumb fiert sau copt: slăbește sănătos cel puțin 5 kg în doar 7 zile... Cum beneficiezi de dinți ficși în doar 24 de ore?...
Parteneri
Creșterea în greutate la menopauză: soluții ca să previi îngrășarea
Creșterea în greutate la menopauză este de cele mai multe ori inevitabilă, însă acest lucru nu înseamnă că ea nu poate fi ținută sub control. Este nevoie de multă voință, dar și disciplină pentru a-ți păstra silueta și pentru a te simți la fel de bine în corpul tău.
Catine.ro
Ultimele știri