Nu e o intamplare. O pateste orice cumparator: pleaca acasa cu o multime de lucruri nesanatoase pe care, teoretic, si-a jurat ca nu le va cumpara niciodata.
Cel mai recent studiu facut de americani arata clar ca tehnicile de marketing sunt cu mult mai puternice decat vointa cumparatorilor. Ii infrang chiar si pe cei mai vigilenti, daca au o clipa de neatentie si nu se uita unde trebuie.
Ne place sau nu sa credem, de multe ori, noi, cumparatorii, decidem prea putin ce luam acasa din supermarket. Asa se face ca produsele asezate in capatul culoarelor se vand de pana la cinci ori mai bine. Daca scapam de tentatia aceasta, la casa ne asteapta alta. Adica, dulciurile, guma de mestecat si sucurile acidulate, pentru care oamenii, simt brusc, o nevoie.
"Cand ai o nevoie falsa e ca si cand ai o nevoie reala. La casa mai ai ocazia sa mai pui ceva, sa-ti dea senzatia ca ai umplut cosul ala imaginar pe care voiai sa-l umpli", a declarat Dumitru Bortul, specialist in comunicare.
Peste 30% din vanzarile oricarui supermarket din lume sunt reprezentate de nimicurile asezate frumos pe rafturi langa casele de marcat. Nimicuri care in niciun caz nu sunt inofensive. Spre exemplu, un baton de ciocolata pe care-l agatam in drumul nostru spre iesire face ravagii pentru silueta.
Cea mai simpla metoda de a pacali tentatiile este sa mergi la cumparaturi. satul. In Romania, patru milioane de romani se lupta cu kilogramele in plus, potrivit unui studiu al Institutului de Endocrinologie Parhon. Circa 30% dintre femei si 20% dintre barbati sufera de obezitate.