Antena Căutare

A 4-a generație Skoda Superb: Periculos de Superb(ă)

Nava-amiral a constructorului ceh de sub aripa Volkswagen a ajuns la cea de-a 4-a generație. Dacă primul model lansat în 1934 a fost prima Skoda ce putea fi echipată cu un V8 și tracțiune integrală, iar cele două generații contemporane (2001 și, respectiv, 2008) au evoluat de la o alternativă low-cost pentru Passat la o limuzină "Simply Clever", a 4-a generație depășește Passat-ul la confort și habitabilitate, împrumută puțin din silueta de coupe a Passat-ului CC și se apropie cu linii îndrâznețe și pași hotărâți de segmentul în care joacă Audi A6. Noua Skoda Superb va ajunge în showroom-uri în această vară.

Nava-amiral a constructorului ceh de sub aripa Volkswagen a ajuns la cea de-a 4-a generație. Dacă primul model lansat în 1934 a fost prima Skoda ce putea fi echipată cu un V8 și tracțiune integrală, iar cele două generații contemporane (2001 și, respectiv, 2008) au evoluat de la o alternativă low-cost pentru Passat la o limuzină "Simply Clever", a 4-a generație depășește Passat-ul la confort și habitabilitate, împrumută puțin din silueta de coupe a Passat-ului CC și se apropie cu linii îndrâznețe și pași hotărâți de segmentul în care joacă Audi A6. Noua Skoda Superb va ajunge în showroom-uri în această vară.

Eleganță, putere, dinamism, cel mai generos spațiu pentru picioare și cap din clasă, portbagaj de 625 litri, umbrelă în ambele portiere față, trapă panoramică, hayon electric, suport de tabletă pentru pasagerii spate, până la 280 CP, transmisii cu dublu ambreiaj și tracțiune integrală Haldex 5. A 4-a generație Superb deschide un nou capitol interesant în istoria de succes a modelului care, din 2001 și până în prezent, s-a vândut în peste 700 de mii de exemplare.

Design-ul trezește la realitate liniile emoționante ale conceptului Skoda VisionC. Calandrul impozant, încadrat opțional de blocuri optice LED, capota sculptată și consolele față scurte te duc cu gândul la Audi, dacă stingi lumina. Profilul dinamic, acoperișul plonjat și montantul "C" amplu dau mașinii o linie de coupe, în stil Passat CC. Iar spatele puternic și, mai ales, blocurile optice trapezoidale cu tehnologie LED par a fi luate direct din magazia de piese Audi.

Interiorul noului Superb nu este revoluționar, precum exteriorul. Dar este mare și confortabil. Mașina are la bază platforma tehnică a Passat-ului B8, cu un ampatament mărit cu 80 mm. Iar, dacă Superb-ul actual vi s-a părut încăpător, noul model e și mai și. Șoferul și pasagerul față beneficiază de mai mult spațiu pentru genunchi și cap. Iar pasagerii spate sunt de-a dreptul răsfățați. Spațiul de 157 mm pentru picioare e aproape dublu față de orice adversar din segment. 980 mm pentru cap nu mai oferă niciun alt model din clasă. Iar portbagajul de 625 litri poate pune pe gânduri și un break.

Cea de-a 4-a generație Superb este primul model Skoda ce beneficiază de sistem de control dinamic al șasiului (DCC), cu Driving Mode Select, și de sistem de aer condiționat cu 3 zone. Iar pe lista cu dotări figurează pilotul automat adaptiv, Lane Assist-ul (sistem de avertizare a depășirii liniei continue), Crew Protect Assist (sistem ce "pregătește" șoferul și pasagerul față în cazul unui impact iminent) și XDS+ (funcție standard, de blocare electronică a diferențialului).

Nava-amiral a constructorului ceh va fi oferită cu o paletă de 8 motoare cu injecție directă ce respectă standardele EU6. Cele 5 TSI-uri pe benzină oferă puteri între 125 CP și 280 CP, în ce TDI-urile se laudă cu 125-190 CP. Iar în afara "benzinarului" de bază, toate unitățile pot fi cuplate la o transmisie automată, cu dublu-ambreiaj.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x