Live acumObservator 12
Prime Time 20:30X Factor

Adio TURBO-lag? BMW a patentat turbocompresorul "electric"

Dupa luni de speculatii, constructorul bavarez a anuntat oficial inregistrarea la oficiul de marci si inventii a unui turbocompresor controlat electronic, ce foloseste si un motoras electric.

Pentru a nu intra in detalii mult prea tehnice, pe scurt, noul sistem de supraalimentare pantentat de BMW utilizeaza un motoras electric si o serie de ambreiaje pentru a elimina efectul de turbo-lag sau "gol de turbo", ce se traduce prin intarzierea reactiei motorului, in anumite circumstante, la apasarea acceleratiei.

Concret, cand soferul calca acceleratia, motorasul electric intra in actiune si "ajuta" elicea turbinei sa ajunga instant la turatia necesara pentru a livra maximum de presiune. Cand turbina s-a "incarcat", sistemul de ambreiaje decupleaza automat agregatul electric, care continua sa functioneze ca un alternator, incarcandu-si bateriile.

Mai mult, motorasul electric inlocuieste si traditionalul "wastegate" (supapa pentru gazele in exces), functionand si ca un limitator de turatie pentru elicea turbinei.

Pe ce model BMW va fi experimentata noua tehnologie nu se stie inca clar. Dar unele zvonuri spun ca ar putea aparea pe viitoarea generatie M3.

Foto: f30post.com

Recomandari