Industria auto din România nu a însemnat întotdeauna numai Dacia. ARO era considerat ”jeepul românesc” și s-a produs la o uzină din Câmpulung-Muscel.
Modelele ARO au fost produse în 380.000 de exemplare, începând din 1957, iar înainte de 1989, 90% din producție a fost exportată.
Cu toate că producția în țara noastră a încetat în anul 2003, mașinile ARO au continuat să apară mulțumită cehilor, care îl construiesc la fabrica Auto Max Cech.
În prezent, cei interesați pot găsi modele ARO numite Crosslander, dar un artist digital român și-a imaginat cum ar arăta un ARO cu ”sânge” românesc, pregătit pentru anul 2017.
Pe pagina Trei Dstudiomax Puiu au fost publicate două galerii foto cu un model de ARO numit ”Carpatic”.
Designul este similar cu cel al unui Range Rover, cu botul lung și pătrățos, iar comentatorii de pe pagină au remarcat și ei acest lucru. Liniile sunt mai agresive decât cele ale SUV-ului Dacia Duster, iar artistul și-a imaginat chiar și o versiune pentru armată.