Pericol sau resemnare? Fanii marcii, iubitorii "concertelor" de V8 aspirat sau, pur si simplu, cei care s-au obisnuit cu performantele motoarelor cu sase cilindri in linie ori a celor Twin-Turbo vor vorbi despre blasfemie si pericol. Cel mult si-ar fi putut imagina un BMW electric, radio-ghidatat, pentru copii. Niciodata insa, un model 100% electric de strada!
Dar realitatea este cruda, pretul petrolului creste aproape in fiecare zi iar pericolul incalzirii globale nu a disparut. Prin urmare, bavarezii s-au resemnat, au uitat pentru cateva momente cunostintele acumulate in lumea motoarelor termice si au pus pe roti primul BMW 100% electric.
Avem insa si o veste buna: ActiveE e doar un concept, drumul pana la productia de serie fiind destul de lung si anevoios!
Performanta si autonomie
ActiveE accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9,0 secunde si furnizeaza o putere de 125 kW/170 CP, in timp ce cuplul maxim este de 250 Nm.
Automobilul beneficiaza de dinamismul si agilitatea unui BMW, de la primul moment al apasarii pedalei de acceleratie, de la cea mai mica turatie a motorului, un element specific propulsoarelor electrice.
In situatiile din traficul cotidian, unitatea de stocare nou dezvoltata, cu acumulator litiu-ion, asigura o autonomie de aproximativ 160 km.
La fel ca MINI E, BMW ActiveE este un automobil transformat, un vehicul electric bazat pe caroseria unui model cu motor cu ardere interna. Totusi, la BMW ActiveE, toate componentele transmisiei electrice (unitatea de stocare a energiei, motorul electric si electronica de control) au fost integrate intr-o caroserie de automobil pentru care toate acestea nu au fost niciodata destinate, iar acest lucru a fost reusit fara nici o pierdere de spatiu sau de confort interior.
BMW ActiveE este primul automobil electric produs de BMW Group care ofera patru locuri complete si un portbagaj al carui volum ajunge la 200 litri. Realizarea inginerilor BMW este cu atat mai impresionanta daca luam in calcul ca acest vehicul este "doar" unul de teste.
BMW ActiveE integreaza versiuni de pre-productie ale transmisiei si unitatii de stocare a energiei de la viitorul Megacity Vehicle - unele cu geometrie identica, altele similare - intr-un vehicul cu un concept complet diferit, aceasta pentru a testa, in premiera, aceste componente pe sosea.
In afara de o mica priza de aer pe capota si un portbagaj de dimensiuni mai mici, nu exista diferenta notabile fata de versiunea de serie a modelului BMW Seria 1 Coupé.
Rabla 2011 incepe in martie!... Piata auto da semne de rivigorare: + 24% la masini noi si +44% la second-hand...