Citroën DS3 WRC corespunde noilor reglementari ale FIA. Cea mai evidenta schimbare tine evident de gabarit : DS3 este in mod clar mult mai compacta decat C4, ceea ce-i confera un comportament mai spectaculos.
O schimbare revolutionara se petrece si sub capota. DS3 WRC beneficiaza de un motor in 4 cilindri 1.6 turbo cu injectie directa conceput integral de Citroën Racing. Acesta este cuplat unei transmisii 4x4, cu o cutie manuala comandata secvential si un sistem de repartizare constanta a puterii pe trenul de rulare fata si spate.
Dezvaluit in cadrul Salonului de la Paris din octombrie 2010, Citroën DS3 WRC a beneficiat de numeroase sesiuni de teste pentru a pregati un sezon ce se va intinde pe 9 luni si va include 13 raliuri, fiecare aparte si cu specificul sau. De la frigul polar din Suedia la caldura desertica a Iordaniei, Campionatul Mondial de Raliuri este o provocare pentru echipaje si vehicule.
Echipa tehnica, plasata sub responsabilitatea lui Xavier Mestelan-Pinon, a cautat sa reproduca conditiile cele mai extreme pe care le vor intalni pilotii in cadrul sesiunilor de teste pentru a verifica fiabilitatea si pentru a dezvolta performantele masinii.
Reprezentand oficial culorile marcii, echipa Citroën Total World Rally Team va angaja in cursa doua DS3 WRC pentru echipajele proprii. De 7 ori campioni mondiali de raliuri, campionii en titre Sébastien Loeb si Daniel Elena se lanseaza in aceasta noua provocare.
Detinand aproape toate recordurile posibile in WRC, 'Seb' si 'Danos' vor porni in fiecare cursa cu obiectivul clar de a se impune si de a-si imbogati si mai mult palmaresul.
Dupa ce a disputat 3 raliuri in 2010 in cadrul echipei oficiale, echipajului Sébastien Ogier si Julien Ingrassia i se va incredinta DS3-ul WRC cu numarul 2. Detinand deja 2 victorii mondiale, francezii trebuie acum sa confirme, imbinand viteza cu constanta, iar micutul DS3 WRC nu are voie sa se lase mai prejos.
Sursa: Top Gear
Programul Rabla 2010, la final... Mercedes lanseaza un Smart ciocolatiu, de Ziua Indragostitilor...