Fiat vrea sa dovedeasca puterea lui 500 de a influenta industria auto. Pentru ca este o citadina, era de asteptat ca principala inovatie adusa de catre noul 500 sa fie legata de ideea de economie, dar italienii chiar au reusit sa surprinda. Gama modelului de clasa mini va fi imbogatita, incepand de anul acesta, cu un motor in doi cilindri, cu o capacitate de 0,9 litri, ce ofera 85 CP.
In cazul in care te temi ca nu cumva sa se fi strecurat vreo greseala, afla ca propulsorul va oferi o viteza maxima de 173 km/h si un demaraj de la 0 la 100 de km/h de doar 11 secunde. Asadar, inainte de a fi candidatul perfect pentru a echipa un aspirator, noul motor da niste lectii importante concurentei.
Motorizarea a fost elaborata de catre departamentul Fiat Powertrain Technologies si beneficiaza de tehnologia MultiAir, combinata cu procedeul de eficientizare a dinamicii fluidelor. Comparat cu propulsorul 1,2 8v, noua motorizare a italienilor ofera cu 23% mai multa putere, ajungand la nivelul unei unitati 1,4 16v, dar pastrand, totusi, un consum cu 30% mai mic decat aceasta din urma.
Italienilor le place sa creada ca au reinventat roata, dar emotiile cele mai mari, pentru acestia, sunt date de faptul ca micutul motor va trebui sa treaca cel mai dificil test: acela al fiabilitatii.
sursa: Top Gear
foto: blogo.it