- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Dacia Duster a început să fie fabricată în România lui Ceaușescu la începutul anilor `80 și era o mașină foarte căutată de către străini.
Deși purta alt nume atunci, cel de Aro 10 4x4, SUV-ul de la acea vreme nu impresiona doar prin caroserie, ci și prin caracteristicile sale care, la peste 30 de ani de la primul model lansat, au recucerit șoferii din toată lumea. Dacă te-am făcut curios și vrei să afli mai multe despre cum a evoluat marca de autoturisme devenită astăzi un brand recunoscut la nivel mondial, te invităm să afli mai multe despre această mașină, o adevărată legendă pe patru roți.
Ce specificații avea Dacia Duster?
Aro 10, alias Dacia Duster, era fabricată cu motoare care variau de la 54 de cai putere la 92, cu capacități cilindrice cuprinse între 1.289 la 1.870, pentru că modelele erau produse atât pentru benzină, cât și pentru motorină. Au existat chiar și modele cu motoare Daewoo sau Hyundai. Cei care alegeau să se deplaseze cu o astfel de mașină se putea bucura de o poziție foarte confortabilă la condus și un acces facil la schimbătorul de viteze și pedale. În vremea în care, așa cum ne amintim, aveai nevoie de forță pentru a călca pedalele sau de răbdare pentru a nimeni treapta de viteză dorită, Dacia Duster era, fără îndoială, o revelație a tehnologiei vremii.
Cât consuma un Duster?
Partea mai puțin încântătoare era aceea că accelerația nu îți permitea să atingi o viteză mai mare de 95 de kilometri pe oră, iar asta după ce apăsai pedala timp de 22,7 secunde. Nici consumul de carburant nu era unul întocmai redus, pentru că la fiecare o sută de kilometri Dacia Duster avea nevoie de minimum 9 litri de combustibil. Toate aceste aspecte compensau cu o manevrabilitate facilă, lucru demn de luat în considerare când venea vorba de terenurile accidentate. În plus, prețul carburantului era unul mult mai redus decât cel de astăzi, aglomerația în trafic nu exista și nu oricine își permitea să îți cumpere o mașină.
Cât costa Dacia Duster?
Acesta este și motivul pentru care Dacia Duster era un chilipir, dar nu pentru noi, ci pentru britanici, pentru care mașina costa aproximativ 6.000 de lire, corespondentul sumei de 6.600 de euro astăzi, cu 4.000 de lire mai ieftină decât un Land Rover din acele timpuri.
Vedetă în revistele britanice
Pasionații de mașini au scris despre Dacia Duster în anii `80 că mașina putea fi asemănată cu Ford Fiesta sau cu Renault 5, însă era superioară acestor două modele. Lungimea mașinii atingea 3,77 de metri, lățimea 1,6 metri, iar înălțimea sa depășea cu puțin 1,7 metri. Articolele apărute în revistele de specialitate ale vremurilor prezentau Dusterul ca fiind produs exclusiv în România, cu piese românești, dar motorizare și suspensii franțuzești, cu ajutorul celor de la Renault, de la care Dacia primise licență.
Dacă și tu ești un fan al acestui brand și conduci o Dacia Duster, e bine să știi că ai tot timpul un prieten de nădejde la nevoie, la doar un click distanță. Comandă și tu piese auto pentru Dacia de la ePiesa, așa cum fac toți cei care vor să se bucure de performanțe și siguranță la volan. Drumuri bune!