- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Anul viitor am putea vedea primul mare oraş european care interzice autoturismele private, a prognozat vineri un important investitor în tehnologie, potrivit căruia creşterea explozivă a bicicletelor şi scuterelor electrice stimulează o adevărată revoluţie verde, transmite Reuters.
Capitala Norvegiei, Oslo, şi Amsterdam din Olanda candidează pentru a deveni primul mare oraş european care în 2020 va interzice autoturismele private, în timp ce Franţa va urma peste cinci ani, susţine Martin Mignot de la firma de investiţii Index Ventures.
"Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor", a declarat Martin Mignot. "Are loc o adevărat revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport", a adăugat Mignot.
O serie de mari oraşe, inclusiv Paris, Bogota şi Jakarta, au introdus unele zile fără autoturisme private în încercarea de a reduce poluarea aerului şi a elibera străzile care în mod normal sunt dominate de traficul rutier.
În paralel, o scădere a preţului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care să deschidă oraşul pentru călători, susţine Mignot.
Bicicletele şi scuterele electrice oferite spre închiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o privelişte comună în multe centre ale oraşelor iar Mignot susţine că acestea ar putea umple golurile existente în transportul public. Mignot a apreciat că sectorul e-transport este încă unul foarte tânăr iar companiile îşi rafinează rapid produsele pe măsură ce învaţă din primii ani de funcţionare iar tehnologia evoluează. Cu toate acestea, este nevoie şi ca infrastructura oraşelor să evolueze.
"Sunt încrezător că primul mare oraş european va deveni complet liber de autoturisme, cel puţin în centru, în 2020. Acest pionier va demonstra că renunţarea la autoturisme este ceva normal şi va ajuta la reducerea presiunilor cu care se confruntă oraşele noastre", a declarat Lucy Mahoney, purtător de cuvânt la C40, o reţea de mari oraşe dedicată abordării schimbărilor climatice