Cu o vasta experienta in domeniul masinilor de teren si al crossoverelor, Nissan si-a propus sa atace frontal "jungla" urbana. Bazat pe conceptul Qazana, prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2009, Juke este, la prima vedere, o combinatie ciudata intre un crossover si un coupe sportiv. Un fel de "2 in 1", ca la sampoane!
Partea inferioara a caroseriei, cu garda la sol inalta, pasajele pronuntate ale rotilor si parasocul fata puternic, cu blocurile optice rotunde, de mari dimensiuni, ce aduc aminte de lumea raliurilor, apartin, clar, unui crossover.
De la linia mediana in sus insa, altfel se scrie istoria. Capota puternic plonjata a motorului este flancata de blocuri optice "bulbucate" (rol de pozitii), ca la masinile sport, "acoperisul" coboara sub un unghi de coupe, iar blocurile optice spate, in forma de bumerang, sint inspirate de cele ale supersportivului 370Z! Gusturile nu se discuta, dar se poate spune, fara rezerve, ca Juke arata intr-un fel.
Dupa ce te obisnuiesti cu design-ul si pornesti la drum, surprizele nu contenesc sa apara. In ciuda ampatamentului destul de scurt (2.530 mm), masina nu zdruncina, dar sta si bine pe drum. E adevarat insa, Juke-ul 4x4 se asaza mai bine pe viraje, gratie suspensiei spate multibrat si, bineinteles, a transmisiei!
Si, apropo de integrala lui Juke, sistemul beneficiaza in premiera in aceasta clasa de TVS (Torque Vectoring System). Fara TVS cuplul ar putea fi impartit doar fata/spate, pina la 50/50. TVS-ul insa poate "balansa" cuplul si intre rotile puntii spate, pina la 0:100, ceea ce contribuie decisiv la tinuta de drum.
Plusuri
Dinamica impecabila
Cei 190 CP ai noului motor turbo de 1.6 litri (gurile rele spun ca agregatul ar putea fi adoptat si de viitorul Clio Sport) transforma Juke-ul intr-o adevarata jucarie pentru oamenii mari. Propulsorul nu "explodeaza", dar trage liniar, si are rezerve aproape in orice situatie. Cutia de viteze Xtronic CVT, etajata corect, permite schimbarile rapide, fara sa faca mofturi. Iar integrala isi face, dupa cum spuneam, treaba cu prisosinta.
Foarte important este insa si compromisul aerodinamic reusit de ingineri. In ciuda arhitecturii impozante, Juke-ul strapunge aerul fara zgomot la rulare, la viteze normale (120-140 km/h) fiind chiar silentios, ceea ce reprezinta un mare plus, daca avem in vedere pozitionarea masinii imediat dupa Micra. De asemenea, merita apreciata stabilitatea crossover-ului la viteze mari, de 160-180 km/h.
Minusuri
Detaliile conteaza
Daca in ceea ce priveste design-ul iesit din tipare, gusturile nu se discuta, altfel stau lucrurile cind vine vorba despre spatiu si ergonomie, chiar daca masina are un target tinar. In buna traditie Nissan, volanul nu se regleaza decit pe inaltime.
Prin urmare, daca soferul ar fi, de pilda, o domnisoara mignona, aceasta ar putea avea dificultati in a-si gasi pozitia optima. Pe de alta parte, din cauza acoperisului plonjat, in stil coupe, pe bancheta spate nu pot calatori confortabil decit persoanele de pina la 1,70 metri inaltime.
Adversari Pret de baza (TVA inclus)
MINI Countryman 21.142 euro
Toyota Urban Cruiser 16.757 euro
Suzuki SX4 14.100 euro
CITESTE verdictul in Gazeta Sporturilor!
BMW Performance Kit – un plus de sportivitate pentru modelele BMW... Mazda2 cu facelift - prezentata la Paris in premiera europeana...