Audi, BMW, Mercedes și 24 de piloți sunt gata să-și încordeze din nou mușchii. Startul în sezonul 2015 al Campionatului German de Turisme (DTM) are loc pe 2 și 3 mai la Hockenheim. În total, echipele şi piloţii vor concura în 18 curse pe parcursul a nouă week-enduri competiţionale. BMW pleacă cu prima șansă, având în vedere că, din 2012 și până în prezent, şase dintre cele nouă titluri decernate în competiţia piloţilor, a constructorilor şi a echipelor au ajuns la München. Iar Marco Wittmann, campionul en titre și cel mai tânăr campion german din istoria DTM, va fi "iepurele".
Pentru și mai multă nebunie pe circuit, DTM 2015 vine cu o serie noutăți. Astfel, pentru prima dată după sezonul din 2000, fiecare etapă va găzdui două curse care vor acorda acelaşi punctaj. Manşele de sâmbătă (cu durata de 40 de minute) şi duminică (60 de minute) garantează acţiune dublă faţă de anii anteriori atât pentru spectatorii din tribune, cât şi pentru telespectatori. În fiecare din cele două zile, spectatorii vor putea vedea şi sesiuni de calificări cu durata de 20 de minute.
O altă noutate a sezonului o reprezintă utilizarea penurilor cu o singură compoziţie. Calificările şi cursa se vor desfăşura pe anvelope standard. Fiecare pilot are patru seturi de pneuri la dispoziţie.
De asemenea, în 2015, vor exista mai multe posibilităţi de utilizare a DRS-ului. Sistemul poate fi folosit de trei ori pe parcursul unui tur - la trecerea liniei de start/sosire, un pilot nu trebuie să se afle la un ecart mai mare de o secundă de cel care îl precede. Iar eleronul spate poate fi coborât cu 18 grade, faţă de 16 grade în 2014. Astfel, se reduce rezistenţa aerodinamică şi creşte viteza maximă, ceea ce va garanta mai multe manevre de depăşire.
Sezonul DTM 2015 începe și se termină la Hockenheim și face patru escale pe alte patru circuite din Germania: Lausitzring, Norisring, Nürburgring şi Oschersleben. Trei etape vor avea loc în afara Germaniei, la Zandvoort, Spielberg şi Moscova.
Agitație în boxele bavareze
Ca şi anul trecut, pe grila de start din 2015 sunt prezente opt modele BMW M4 DTM, înscrise de echipe cu experienţă - RMG, Schnitzer, RBM şi MTEK. Şapte dintre cei opt piloţi care au concurat anul trecut revin în cockpituri şi în 2015. Noutatea o reprezintă Tom Blomqvist. Pe parcursul testelor cu BMW M4 DTM din intersezon, britanicul a impresionat conducerea BMW Motorsport, aşa că i s-a oferit ocazia de a-şi demonstrat valoarea ca debutant în DTM.
Echipa campioană de anul trecut va aborda cele nouă week-enduri de cursă din cadrul stagiunii 2015 cu o formulă neschimbată de piloţi: Wittmann (campionul en-titre DTM) şi Martin revin la volanul maşinilor înscrise de BMW Team RMG. În fiecare dintre celelalte echipe s-a efectuat câte o schimbare de pilot. Campion în 2011, Martin Tomczyk va concura pentru BMW Team Schnitzer în cel de-al 15-lea sezon al său în DTM. Noul său coechipier este António Félix da Costa, care a debut anul trecut în DTM. Debutantul Blomqvist se alătură BMW Team RBM pentru primul său sezon în DTM. Colegul său va fi un pilot oficial BMW cu experienţă, Augusto Farfus, care a câştigat patru curse în DTM cu începere din 2012. După trei ani petrecuţi la BMW Team Schnitzer, campionul DTM din 2012 - Bruno Spengler - va apăra culorile BMW Team MTEK. El se alătură noului coechipier Timo Glock, aflat în cel de-al treilea sezon în DTM.