In lumea masinilor electrice, celebritatea este mai relativa decat probabilitatea ca Aselenizarea chiar sa fi avut loc. Daca printre "fumatoarele" temperamentale, nume precum Ferrari sau Lamborghini au zeci de ani de istorie si competenta, electricele sportive sunt abia la prima generatie, iar performantele de circuit nu fac parte din obiectivul celor care le-au creat.
Si, desi marcile de la care ne vin cele mai celebre supercaruri au avut grave probleme de fiabilitate in trecut, cu totii avem o retinere, atunci cand vine vorba de increderea pe care o merita o masina electrica ce promite prestatii de invidiat.
Cel mai bun exemplu este cel dat de Exagon Engineering, o companie care, in mod normal, se ocupa de modificarea masinilor ce alearga in Trofeul Andros sau in raliul WTCC. Dupa un joint-venture incheiat de francezi cu Siemens, Saft si Michelin, lumea masinilor ecologice, dar nicidecum inocente, este gata sa primeasca un nou ilustru anonim: Exagon Furtive e-GT. Sub capota sa bombata, si-au gasit loc doua propulsoare electice de 170 CP, dar si un generator ce foloseste combustibil conventional.
Afisand o caroserie de coupe 2+2 si o silueta demna de atelierele din Maranello, Exagon Furtive e-GT va da ochii cu lumea plina de noxe, la Salonul Auto de la Paris. Tehnic vorbind, coupe-ul vaneaza statutul de supercar, datorita demarajului de la 0 la 100 de km/h de doar 3,5 secunde si a vitezei maxime de 250 km/h. Practic, sistemul electric, ce ofera o autonomie de 402 km, alaturi de optiunea prelungirii acesteia pana la 805 km, datorita unui generator termic, ne aduc o noua masina la vederea careia Captain Planet poate saliva.
Citeste si Top Gear
Salonul Auto de la Paris - Vezi cele mai tari premiere!... Galerie FOTO / Mondialul Automobilului: cele mai tari premiere!...