Antena Căutare

Ford reactiveaza modelul Mustang Boss 302

Dupa o vacanta de 42 de ani, Mustang Boss 302 se intoarce printre noi, cu dorinta de a detrona timpii obtinuti de BMW M3 pe circuitul de la Laguna Seca.

Usor de zis, greu de facut, asa ca masurile luate de Ford pentru a renaste aceasta legenda au fost destul de serioase si pline de angajament. Pornit de la platforma de Mustang GT, Boss 302 a fost modificat zdravan, incepand cu motorul V8 de 5.0 litri si terminand cu esapamentul. Puterea a fost crescuta de la 412 CP la 440 CP, printr-o calibare mai agresiva a distributiei variabile dar si prin montarea unei admisii noi.

Cutia de viteze este manuala in 6 trepte, etajate scurt, iar ambreiajul are ADN sportiv, prin prisma materialelor folosite (rezistente la fortele suplimentare de frictiune). Diferentialul spate este cu alunecare limitata si exista disponibila pe lista de optionale si varianta unui diferential Torsen.

Esapamentul a primit atentia cuvenita, dar pentru a impaca si capra si varza (adica performante si galagie versus norme legale), inginerii Ford au implementat solutia discurilor atenuatoare, care pot fi demontate de proprietar cand masina este pe circuit si puse la loc cand distractia se termina si e timpul sa pleci spre casa.

Supensia are un puternic gust european, adica este reglabila si asta s-ar putea sa bage in ceata multi yankei, pentru ca are 5 nivele, incepand cu "moale - imi vine sa vars" si terminand cu "tare - tocmai mi-am spart maselele". Reglajul se face in cel mai purist mod posibil: ridici capota si te joci cu o surubelnita la capetele amortizoarelor, similar modelului original din 1968.

Directia in schimb, reglabila si ea, nu are nevoie de scule speciale ci de un deget care sa apese pe butoanele din bord si sa aleaga unul din cele 3 moduri disponibile: confort, normal, sport.

Pentru cei care aspira la mai mult, va exista si o serie limitata dedicata circuitelor, numita Boss 302 Laguna Seca, in cinstea cursei castigate de Parnelli Jones in 1970, la Laguna Seca, intr-un Boss 302.

Toate astea suna bine si promitator, dar experienta ne spune ca Mustang este o masina de plimbat pe faleza, care scartie din toate incheieturile, prinde viteza doar la vale si franeaza cand are chef, de regula ajutata de un gard.

Deci, nici-o legatura cu M3-ul, dar, mai stii, poate o fi asta vreo exceptie care intareste regula. In concluzie, ne trebuie doar rabdare si o sa vedem noi care pe care.

G-Power Hurricane RR, cel mai rapid sedan din lume: 372 km/h... FOTO! Vezi cum arata Porsche 918 Spyder Hybrid...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x