Motorul EcoBoost, de 2.0 litri, este deja disponibil pe modelele Mondeo, S-MAX si Galaxy, dar anul acesta gama va fi imbogatita cu o unitate de 1.6 litri, disponibila odata cu lansarea noilor C-MAX si Grand C-MAX. In viitorul apropiat va fi disponibil si mezinul gamei, propulsorul de 1.0 litri, in 3 cilindri.
Caracteristica principala a gamei turbo EcoBoost este accea ca ofera un consum si un nivel al emisiilor poluante, diminuate cu 20% fata de motoarele conventionale pe benzina. In functie de piata de desfacere, Ford va oferi si motorizari alimentate cu GPL, pentru Fiesta, Focus, C-MAX, Mondeo si Transit.
Pe frontul diesel, gama ECOnetic se prezinta cu modelul Fiesta ECOnetic, care are o emisie de carbon de doar 98 g/km, precum si cu Focus ECOnetic, cu 99 g/km, ce beneficiaza de sistemul Start/Stop. Anul 2011 va aduce modelul Transit Connect Electric, iar Ford Focus Electric va aparea in 2012, dar prima motorizare hibrida a marcii va fi lansata sub capota lui C-MAX, in 2013.
Nu doar automobilele sunt mai verzi, ci si fabrica Ford de la Genk, Germania, care foloseste pentru fabricarea modelelor Mondeo, S-MAX si Galaxy doua turbine eoliene de 150m inaltime, capabile sa ofere o energie eletrica suficienta pentru 2.500 de locuinte private. Iata ca se poate sa aperi mediul si fara sa te legi, impreuna cu prietenii tai, de gardurile fabricilor.
Citeste Top Gear!