Momentul în care te vei da de-a latul fără a auzi nimic în afară de plânsetul pneurilor când rup aderenţa e din ce în ce mai aproape. Tesla a dat tonul acum câţiva ani, dar Porsche, Audi şi Mercedes confirmă inevitabilul, la IAA 2015. Porsche Mission E şi Audi e-tron concept prezintă herghelii electrice pregătite să alerge 500 km, iar Mercedes IAA Concept face încălzirea pe marginea terenului. Cele peste 70 de premiere mondiale termice contează doar pentru viitorul apropiat.
Porsche Mission E este animat de 600 CP, bate suta în 3.5 secunde, ajunge la 200 km/h în mai puţin de 12 secunde, atinge peste 250 km/h şi, pe hârtie, are o autonomie de peste 500 km. Mai mult, bateria primului sistem electric de 800 Volţi se poate încărca în proporţie de 80% în doar 15 minute. Iar tehnologia propusă de Porsche în lumea reală a fost testată deja la Le Mans de prototipul Porsche 919.
Audi e-tron concept este un SUV 100% electric care, cel mai probabil, va vedea lumina zilei sub numele Q6. Nu prea curând, ci prin 2018, probabil, alături de Mercedes IAA Concept. Dar semnalul e clar. Cei 400 km de autonomie ai Teslei S sunt număraţi.
Mercedes-Benz IAA Concept, chiar dacă este un plug-in hybrid, deschide „cutia Pandorei aerodinamice” şi poate rula pe „electric avenue” 66 km. În modul „Aero”, ce se activează la 80 km/h sau prin apăsarea unui buton, din spatele maşinii iese un eleron special ce lungeşte caroseria cu 39 cm, coeficientul aerodinamic (Cx) scăzând de la 0.25 la 0.19. Mercedes IAA este un concept, dar silueta sa de coupe în 4 uşi poate duce cu gândul la viitorul CLS, precum şi la un adversar direct prentru Tesla S.