#GenevaLIVE: Desantul monștrilor – TOP 5 mașini care se bat cu secundele

Cea de-a 85-a ediție a Salonului Auto de la Geneva este locul unde caii putere, fie ei clasici sau neconvenționali, se joacă în voie, arătând că au scăpat de stresul crizei economice ce a dominat piața auto în ultimii ani. Șeful incontestabil al “monștrilor” este Koenigsegg-ul Regera, cu o putere combinată de 1500 CP. Iar locotenenții săi sunt Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce și Aston Martin Vulcan.

Cea de-a 85-a ediție a Salonului Auto de la Geneva este locul unde caii putere, fie ei clasici sau neconvenționali, se joacă în voie, arătând că au scăpat de stresul crizei economice ce a dominat piața auto în ultimii ani. Șeful incontestabil al “monștrilor” este Koenigsegg-ul Regera, cu o putere combinată de 1500 CP. Iar locotenenții săi sunt Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce și Aston Martin Vulcan.

Koenigsegg Regera este descris de părinții săi suedezi drept un “megacar”, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 2.8 secunde și ajunge la 400 km/h în numai 20 secunde. Aceste performanțe sunt posibile datorită efortului depus de cele 4 motoare de sub capotă, cu o putere totală de peste 1500 CP, și, bineînțeles, a greutății de 1420 kg. Agregatul V8 twin-turbo de 5.0 litri dezvoltă peste 800 CP și are atârnat de arborele cotit un electromotor/alternator de 215 CP. Iar fiecare roată spate este asistată direct de un motor electric de 241 CP. În total, peste 1500 CP și un cuplu de 2000 Nm. Pentru cei interesați de ecologie, trebuie menționat că Regera poate rula full-electric 35 km, cu o viteză de până la 50 km/h, iar bateria răcită cu apă se poate încărca și la priză.

Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce este cel mai puternic Aventador de serie. Cu aerodinamică îmbunătățită cu 150%, o greutate cu 50 kg mai mica și o putere crescută cu 50 CP (750 CP), LP 750-4 Superveloce bate suta în 2.8 secunde, fiind cu 0.1 secunde mai rapid decât “taurul” obișnuit.

Aston Martin Vulcan va fi produs în numai 24 de exemplare și este un supercar omologat doar pentru circuit, nu și pentru mersul pe stradă. Sub capota monstrului respiră normal un V12 de 7.0 litri care produce peste 800 CP și este legat la o transmisie secvențială, cu 6 rapoarte. Iar caroseria de tip monococă este din fibră de carbon.

“TOP 5 mașini care se bat cu secundele” la Geneva este completat de Ferrari Sergio by Pininfarina și Porsche GT3 RS. Ediția este limitată la 6 mașini (nu vă grăbiți să vă înscrieți pe listă, sunt deja vândute) și reprezintă un tribut adus legendarului carosier Sergio Pininfarina. Cei 605 CP ai mașinii sunt furnizați de un V8 de 4.5 litri, Sergio sprintând 0-100 km/h în 3 secunde.

Porsche GT3 RS este o mașină de stradă adaptată perfect pentru turele contra-cronometru pe circuit. Noul model este animat de un motor de boxer de 4.0 litri, cu 6 cilindri, ce dezvoltă 500 CP și un cuplu de 460 Nm. Agregatul legat la o transmisie automata PDK împinge mașina până la 100 km/h în 3.3 secunde, până la 200 km/h, în 10.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 320 km/h.

Bineînțeles, acest top este subiectiv, cea de-a 85-a ediție a Salonului de la Geneva fiind de-a dreptul asaltată de noutăți și mașini cu bătăioase cu “suta”, precum Honda Civic Type R, Ford GT, McLaren 675LT, Audi R8 e-tron sau GTA Spano.

Foto: Răzvan Scăeșteanu

Ultimele știri