Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) nu a primit încă o ofertă finală din partea asocierii chino – turce CCCC – Makyol pentru construirea Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, astfel că nu a fost încă atribuit contractul.
Chiar dacă ar fi fost atribuit, măsura ar fi trebuit să fie luată în Guvern. Lucru care nu s-a mai întâmplat, Dăncilă fiind înlocuită cu Orban. Ceea ce va urma este destul de previzibil dacă se ține cont de declarația ministrului desemnat al Transporturilor din partea PNL, Lucian Bode.
El a spus public că nu susţine proiectul realizării prin PPP cu chinezii. Acesta a spus că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, care se dorea a fi realizat în parteneriat-public privat de către fosta guvernare PSD, potrivit sursei citate.
De asemenea, programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei prevede doar construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic.