Masinile vechi, prevazute din fabricatie cu carburator, ar trebui sa utilizeze benzina cu plumb. Numarul de autoturisme vechi la nivelul tarii este estimat intre cateva sute de mii si un milion de unitati.
Specialistii sustin ca in cazul acestor masini, schimbarea benzinei cu plumb pe cea fara plumb ar putea cauza o uzura prematura a supapelor de admisie si de evacuare, a semeringurilor si a segmentilor, in prima instanta, urmind ca mai apoi sa apara si alte defectiuni.
In Romania, ultimul producator de benzina cu plumb, Petrom, a oprit productia de astfel de combustibil inca din 2004. Tot de atunci compania a lansat un combustibil inlocuitor pentru benzina cu plumb, Eco Premium.
Ce mai prevede ordonanata
In afara de aceasta iterdictie vizand benzina cu plumb, toti distribuitorii finali de benzina si motorina din tara vor fi obligati incepand cu anul viitor sa afiseze la pompa continutul de biocarburant din combustibili.
De asemenea, conform proiectului de act normativ, producatorii si importatorii de autovehicule sunt obligati sa includa in documentatia tehnica pe care o pun la dispozitia utilizatorilor, respectiv cartea tehnica, informatii privind continutul de biocarburanti din benzina care poate fi utilizat si, mai ales, cu privire la folosirea adecvata a diverselor tipuri de amestecuri continand benzina.
Sursa: Financiarul
Foto: Intactimages