Antena Căutare

Mitsubishi ASX, crossover in toata puterea

Cu un motor diesel de 1.8 litri DOHC si 150 CP sub capota, care respecta normele de poluare Euro 5, modelul lansat in martie de constructorul japonez la Salonul Auto de la Geneva se anunta un concurent dur pentru Nissan Qashqai si Hyundai ix35.

Are transmisie 4x4, este plin de tehnologie la interior, iar acoperisul panoramic si functia AutoStop&Go, disponibile in echiparea Instyle A18, il particularizeaza fata de concurenta.

Intr-o piata auto care incearca sa se limpezeasca de ceva vreme, Mitsubishi nu putea sta cu mainile in san. Daca pe segmentul SUV-urilor mari propune nume precum Outlander si Pajero, iar L200 s-a infipt in topul utilitarelor cu fibra adevarata off-road, japonezii ramasesera cumva descoperiti pe categoria crossoverelor compacte. Asa a aparut ASX, un model care se bazeaza pe conceptul cX, dezvaluit in 2007 la Salonul Auto de la Frankfurt.

2010/09/25//114964-5.jpg

Cum arata? Inca din primul moment, iti dai seama ca e o masina cu lipici. Aspectul sau va fi, cu siguranta, unul dintre atuurile masinii. Vorbind doar de design, trebuie spus ca ASX te atrage imediat prin celebra de-acum grila frontala "Jet Fighter", care transmite gena agresiva emanata cel mai bine Lancer. Liniile sale sunt perfect armonizate cu caracterul masinii, iar acoperisul coboara spre partea din spate, ceea ce amplifica efectul de dinamicitate. Blocurile optice, atat cele din fata, cat si din spate, sunt bine pozitionate. Pe scurt, ASX arata ca un crossover arhetipal. Respira forta, dar in acelasi timp nu te pune pe ganduri la gandul folosirii in trafic urban.

Dieselul de 1.8 litri ofera 150 CP, care sunt disponibili de la 4.000 rpm, iar cuplul maxim este de 300 Nm, intre 2.000 si 3.000 rpm. Traduse in performante, motorul este puternic si poate misca masina de la 0 la 100 km/h in 10 secunde, iar viteza maxima este de 198 km/h. Poate nu sunt cele mai dinamice cifre din segment, dar, oricum, tinta lui ASX nu este sa doboare recorduri. Transmisia este manuala, in sase trepte, cu tractiune 4x4 nepermanenta, modul de rulare selectandu-se electronic, prin intermediul unui buton aflat langa schimbatorul de viteze.

2010/09/25//114965-8.jpg

Dupa mai mult de 700 de kilometri facuti la volan, ai senzatia ca scopul pe care l-a avut constructorul a fost atins. ASX poate fi folosit fara bataie de cap in oras. Se conduce usor, iar parcarea nu este o problema, asta si datorita faptului ca, in versiunea de top, Instyle A18, primesti ajutorul unei camere de vederi care se activeaza in momentul mersului in marsarier. La drum lung, masina este o placere. Suspensiile sunt bune si orientate spre confort, asa ca absorb imediat orice denivelare. In schimb, fiind mai moi, e posibil ca intrarea mai tare intr-o curba sa provoace ceva ruliu. Dotat cu transmisie 4x4, ASX poate fi folosit fara probleme in off-road, dar nu pe cele mai dificile trasee. Mai concret, daca trebuie sa parcurga un forestier aflat nu chiar in cea mai buna stare, o va face fara dificultati. In regim mixt de exploatare, atat urban, cat si extra, ASX a inregistrat un excelent consum de 6,3 l/100 km.

2010/09/25//114963-2.jpg

La interior, in versiunea de echipare avuta in test, partea distinctiva o reprezinta acoperisul panora¬mic din sticla laminata, de mare efect, care lumineaza excelent interiorul si le da senzatia mai ales pasagerilor pe pe bancheta spate ca s-ar afla intr-o decapotabila.

In afara sa, exista acelasi excelent display multifunctional LCD color de pe Pajero, cu sistem de navigatie cu HDD si sistem audio Rockford Fosgate 710 W integrat, cu noua difuzoare, Bluetooh, cruise control, aer conditionat automat, inchidere centralizata cu sistem inteligent fara cheie, oglinzi electrice, airbaguri pe toate partile, scaune fata incalzite, torpedou cu refrigerare, volan reglabil pe adancime si inaltime, precum si functia AS&G (AutoStop&Go), care, odata activata, opreste motorul cand masina stationeaza, acesta pornind imediat ce este apasata pedala de ambreiaj. Preturile pentru Mitsubishi ASX pornesc de la 16.662 euro (TVA inclusa), pentru versiunea pe benzina 1.6 litri si 116 CP (cu tractiune fata), ajungand la 29.166 euro (TVA inclusa) pentru modelul testat, care, in echiparea Instyle A18, este varful de gama.

2010/09/25//114966-6.jpg

Date tehnice

Mitsubishi ASX 1.8 D AS&G Instyle


Capacitate: 1.798 cmc
Putere: 150 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 300 Nm/2.000 rpm
Transmisie: manuala, 6+1 trepte
Viteza maxima: 198 km/h
Acceleratie 0-100 km: 10 secunde
Consum mixt: 6,3 l/100 km

Citeste si Junalul National

Sursa foto: mitsubishi-cars.co.uk

FOTO! Renault Kangoo Express Z.E., un vehiculul comercial compact in totalitate electric... FOTO! BlueOn, primul Hyundai full electric...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x