Daca la nivel de design L200 isi pastreaza silueta, masina este alta prin prisma dimensiunilor. Plecand urechea la sugestiile facute de clienti in acesti patru ani, constructorul nipon a extins semnificativ bena, cu nu mai putin de 30 de centimetri! In aceste conditii, camioneta masoara acum aproape 5,3 m in lungime, putin peste 1,8 m in latime, iar inaltimea se situeaza la aproape 1,8 m. Adevarat tanc de asalt montan!
Cel mai important amanunt este insa motorul turbodiesel de 2.5 DI-D in versiunea high-power, care dezvolta 178 CP la 4.000 rpm. Desi nu e o noutate absoluta, deoarece in ultima perioada a aparut si pe generatia anterioara, acest motor ofera un remarcabil cuplu de 400 Nm, care este disponibil incepand de la 1.800 rpm.
Transmisia a ramas in cinci trepte, cu sistem 4x4 nepermanent cu reductor, dar exista si posibilitatea alegerii unei cutii automate. Altfel, silentiozitatea diferentiaza actualul model de predecesor, pentru ca L200 este acum mai bine izolata.
Pastrandu-si ascendenta de utilitara off-road, L200 se simte excelent pe drumuri rupte. Fara sa se faca de ras pe sosea, ba chiar din contra, masina isi da masura valorii pe teren accidentat, unde ramane nume de referinta in clasa sa. Puterea marita de care beneficiaza acum se simte din plin pe forestiere de munte, unde L200 defileaza fara efort. Atentie insa la traseul de abordat, deoarece, din cauza dimensiunilor, nu se poate baga pe cele mai inguste si curbate drumeaguri!
Aceleasi dimensiuni ajuta insa la marirea confortului pe care il ofera pick-up-ul, in special pentru cei aflati pe bancheta din spate. Instrumentele de bord si butoanele pentru sistemul de climatizare sunt acum negre, renuntandu-se la fondul albastru, in timp ce volanul abunda in comenzi.
Cel mai important, exista cruise control, masina fiind usor de condus in regim de autostrada, unde o ajuta din plin si cuplul sa se miste cu vioiciune. Spatiile de depozitare sunt suficiente si se regasesc sub cotiera centrala si in torpedou. Emisiile de noxe sunt la nivel Euro 4, iar utilitara bifeaza in continuare 4 stele EuroNCAP.
Consumul inregistrat a fost aproape de valorile avansate de constructor: aproximativ 8.5 l/100 km in extraurban, in timp ce in oras s-a ridicat la aproape 10 litri. Trebuie precizat insa ca masina de test era aproape noua, iar consumul nu este inca riguros.
Pretul cu TVA pentru modelul testat este de 32.117 euro (26.989 fara TVA).
sursa: jurnalul.ro
foto: cochesmas.com
Mitsubishi Lancer Ralliart, un sedan sport care impune respect... VIDEO / BMW M3 GT2 LM - un Art Car semnat Jeff Koons...