Proportiile clasice, liniile sportive, dar elegante ale noii Serii 6, si limbajul de design familiar al gamei BMW M definesc formele noilor BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet. Suprafetele puternic conturate subliniaza aura sportiva a celor doua modele. Iar elementele stilistice M au fost influentate direct de consideratii tehnice - precum aer de racire suplimentar, geometria sasiului si aerodinamica - subliniind performanta remarcabila a celor doua modele.
Prizele de aer largi, farurile conturate pronuntat si suprafetele line, evazate, formeaza partea frontala a noilor BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet. Un alt element atractiv este grila M a calandrului, care are un nou design. Barele celor doua grile de culoare neagra isi au originile in designul caracteristic, cu spite duble, al jantelor M din aliaj usor.
VEZI galeria foto din subsolul paginii!
Iar farurile LED adaptive, o dotare standard la ambele modele, dispun in partea superioara de o lumina de accent tot LED. Iar inelele (angel eyes) LED tridimensionale, ce emit o lumina alba, ofera o noua interpretare a farurilor rotunde duble tipice BMW.
Sportivitatea specifica M a ambelor modele este clar vizibila si din lateral. Aripile fata dispun, de pilda, de "branhiile" tipice gamei M, forma tridimensionala, contururile largi cromate si barele indicatoare - pe care se afla emblema M - oferindu-le un aspect profund. Iar cutele atractive de pe pragurile laterale specifice modelului urca si duc privirea spre rotile spate.
In spate, liniile de design creeaza suprafete mari si sunt orientate in jos, catre sosea, o caracteristica de design menita sa sublinieze tinuta de drum a celor doua modele. Dar cel mai clar indiciu cu privire la identitatea inconfundabila a celor doua masini sport il reprezinta sistemul de evacuare M - cu doua tevi de esapament duble.
V8 de 7.200 rpm, cu tehnologie TwinPower Turbo
Noile M6 intra si ele in lumea Turbo, renuntand la V10-le aspirat de pe vechea generatie. Cei 560 CP sunt oferiti de motorul V8 de inalta turatie cu tehnologie M TwinPower Turbo, dispus longitudinal in partea frontala a automobilului. Puterea este "aruncata" puntii spate prin intermediul transmisiei M cu 7 trepte, dublu ambreiaj si Drivelogic. Acest ansamblu combina particularitatile de constructie derivate direct din motorsport cu inovatii dezvoltate in cadrul strategiei Efficient Dynamics. Ar fi fost insa interesanta si o manuala! Macat pe lista de optiuni! Dar nu se mai poarta...
V8-ul bi-Turbo care functioneaza dupa principiul twin-scroll, injectie directa pe benzina High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC si control variabil continuu al axului cu came, Double-Vanos.
Varful curbei de cuplu, 680 Nm, este obtinut pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.500 si 5.750 rpm. Iar puterea maxima de 560 CP este disponibila intre 6.000 si 7.000 rpm, agregatul intrand in limitare la 7.200 rpm.
Prin urmare, noul BMW M6 Coupé sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,2 secunde, in timp ce Cabrioletul mai are nevoie de 0,1 secunde pentru aceeasi operatie. Viteza maxima a ambelor modele e limitata electronic la 250 km/h.
Dar, mai exista si un "dar". Prin alegerea pachetului optional M Driver Package (care include si un training BMW Driving Experince) se poate scoate limitarea si vitezometru poate urca pana la 305 km/h.
Suspensie activa si DSC cu mod M Dynamic
Echipamentele standard ale celor doua modele includ amortizoare controlate electronic si electronica "nesimtita" (sistemele de stabilitate se pot deconecta complet!).
Sistemul specific M - Dynamic Damper Control (control dinamic al suspensiei) - regleaza electrohidraulic forta de amortizare pentru a furniza reactia necesara la situatia de condus. Cele trei setari disponibile permit conducatorului sa ajusteze caracteristicile suspensiei in functie de necesitati si preferinte.
Pe langa faptul ca aplica impulsuri de franare si reduce puterea motorului pentru a stabiliza automobilul, sistemul de control al stabilitatii DSC aflat in dotarea celor doua modele sport utilizeaza, evident, sistemul contra blocarii rotilor la franare (ABS), controlul franarii in viraje (Cornering Brake Control / CBC), controlul franarii dinamice (Dynamic Brake Control / DBC), asistarea franarii, functia de uscare a franelor (Brake Drying) si Start-Off Assistant (pentru plecarea din rampa).
Interesant este insa "Modul dinamic M" (MDM), care ridica pragul de interventie al DSC, pentru a face mai usoara deplasarea in zonele cu aderenta foarte redusa si... ofera posibilitatea abordarii virajelor intr-un stil mai sportiv.
BMW, amendat cu 3 mil. $ pentru ca a raportat tarziu niste defecte... VIDEO! Un pilot face drifturi cu un kart prin zapada...