Primăria le-a pus gând rău şoferilor din Capitală. Însă, veştile nu sunt la fel de proaste pentru biciclişti. 60 de kilometri de piste pentru pasionaţii de două roţi vor apărea în tot oraşul. Multe dintre culoarele speciale vor fi, însă, pe carosabil, aşa cum este şi singura pistă omologată acum pe Calea Victoriei.
Pentru că pistele speciale lipsesc din mai tot oraşul, bicicliştii sunt obligaţi să facă slalom printre maşini, autobuze sau chiar pietoni. Singura pistă legală din Bucureşti se întinde pe aproximativ 6 kilometri, pe Calea Victoriei. Şi cam atât.
Pista e singura sau parcurile în care poţi să te plimbi în siguranţă. Problema e că e puţin şi dacă vrei să faci mai mult, trebuie să ieşi în afara Bucureştiului.
100 de kilometri noi de piste speciale pentru biciclişti vor apărea în curând, promite Primăria Capitalei. Douăsprezece proiecte sunt prioritare. Asta înseamnă 60 de kilometri în valoare de peste 10 milioane de euro.
Folosind artera specială, bicicliştii vor putea ajunge rapid din Piaţa Unirii în faţa Guvernului. De acolo, pista va continua până în zona comercială din Băneasa. În est, traseul se va întinde până aproape de autostrada Soarelui, în zona 1 Decembrie.
+
Pe bulevardul Magheru, de exemplu, autorităţile au două posibilităţi. Fie micşorează trotuarul pentru pietoni, fie renunţă la prima bandă de circulaţie. Acest lucru s-a putea să-i supere pe şoferi.
Pentru şoferii care intră în Bucureşti din nordul Capitalei, o pistă pe carosabil va fi un nou motiv de nervi. Dimineaţa, maşinile mai mult stau, iar o bandă în minus înseamnă haos. Aşa a fost şi când Primăria a făcut primul test cu banda unică pentru transportul în comun.
Poliţiştii au aplicat zeci de amenzi şi au întocmt 8 dosare penale, pe străzile din Bucureşti. Șoferii au fost prinși du... Noile Smart electrice sunt disponibile în România!...