Pentru a constitui un segment de pasaj intre popularul 2 CV, lansat in 1948, si varful de gama costituit de gama DS, prezentata la Salonul de la Paris in 1955, Citroen a lansat AMI 6, cu un design conceput de stilistul Flaminio Bertoni, creatorul legendarelor modele Traction Avant, 2 CV si DS.
Particularitatea acestei berline tricorp o constituia stilul sau inimitabil, cu luneta inversata. AMI 6 se adresa cu prioritate femeilor moderne, catalogul produsului din acea vreme titrand : « Pour vous Madame ». Citroen AMI 6 a cunoscut un mare succes comercial. Impreuna cu versiunea break, lansata in septembrie 1964, pana la inlocuirea sa cu AMI 8, s-au comercializat 1.039.384 exemplare.
Tehnologie preluata de la 2 CV
Bazat pe platforma modelului Citroen 2 CV, AMI 6 a preluat de la acesta si celebrul motor in doua pistoane, racit cu aer, capacitatea sa ajungand la 602 cm3 si dezvoltand 22 CP. Puterea sa a progresat insa permanent, ajungand la finalul carierei la 35 CP.
Dotat cu o cutie de viteze in 4 trepte, cosumul se incadra in jurul a 6 l/100 km, iar viteza maxima atinsa era de 105 km/h. Cu un stil indraznet si usor de recunoscut, presa epocii i-a apreciat si comportamentul rutier, confortul oferit, dotarile si habitabilitatea.
Versiunea break oferea, de la lansare, o capacitate de incarcare neobisnuita pentru un autoturism compact (320 kg sarcina utila si o lungime de incarcare de 3,96 m). La finalul carierei sale, AMI 6 propunea in 1967 si o versiune « Club », care se distingea prin cele patru faruri rotunde in partea din fata.
Sfaturi rutiere pentru sarbatori linistite... Fiat cumpara inca 16% din actiunile Chrysler, urcandu-si participatia la 46%...