Criza economica mondiala ce pare fara de sfarsit naste "monstri". Daca acum cativa ani nici nu se punea problema unor aliante intre greii industriei auto, in ultimul timp parteneriatele pentru producerea si dezvoltarea de noi modele au devenit, aproape, o moda.
Iar Peugeot-Citroen e un adevarat campion in materie, grupul dezvoltand pana acum motoare impreuna cu BMW sau Ford si masini, cu Toyota (de ex.: Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Yaris) si Mitsubishi (de ex.: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007, Mitsubishi Outlander).
Alianta GM-PSA va include achizitii si dezvoltarea comuna de vehicule, mai ales de clasa mica, medie si crossovere, in incercarea de revitalizare a operatiunilor din Europa. De asemenea, parteneriatul prevede restructurarea GM si Peugeot, prin inchiderea de fabrici si reducerea locurilor de munca.
Alianta intervine insa intr-un moment destul de delicat, ambii producatori auto avand in Europa un exces de productie de circa 25%. Iar Opel, ramura europeana a GM, se confrunta, la fel ca Peugeot si Citroen, cu un proces masiv de restructurare pentru a reduce pierderile generate de declinul pietei auto de pe "batranul continent" si de competitia ridicata dintre producatori.
Foto: mlive.com