Povestea Juke-R a inceput in Dubai, in ianuarie 2012, cand a fost prezentat ca un concept. “Copilul rebel” Nissan a devenit rapid o legenda, chiar daca nu a fost niciodata gandit pentru productia de serie.
Cu o structura de GT-R modificata, plasata sub o caroserie Juke, modelul R era impresionant. Devenind o senzatie pe YouTube, fanii Juke-R au crescut exponential – mai mult de 5.000.000 de vizionari ale clipurilor cu Juke-R au fost inregistrate pana in prezent.
Asa a inceput povestea modelului de productie de serie. Darren Cox, Brand Director la Nissan, explica: “Oamenii s-au indragostit Juke-R in Dubai – primeam oferte pentru modelul concept pe strada! Nu puteam sa dezamagim asemenea fani dedicati, asa ca, avand trei oferte serioase pe masa, am hotarat sa construim o serie limitata Juke-R”.
Design si inovatii tehnice
Munca de dezvoltare a transformat apoi conceptul intr-un model care putea fi produs si vandut. Construit de liderul auto-moto RML, cu indrumarea Centrului Tehnic European Nissan (NTC-E), Juke-R foloseste trenul de rulare si suspensia supermasinilor Nissan GT-R, alaturi de specificatiile FIA pentru sistemele de protectie.
Multumita expertizei de la Centrul Tehnic European Nissan (NTC-E), modelul de serie este chiar mai puternic decat conceptul, oferind 545CP gratie motorului cu doua turbine, de 3.8 litri, ce propulseaza "JUKE(ria) in numai 3,0 secunde pana la 100 km/h, viteza maxima ajungand la 275km/h.
Juke-R are de asemenea un nou look , datorat implicarii expertilor de la Nissan Design Europa, din Londra, Marea Britanie. Refinisarile de design includ o definire mai buna a barei din fata si o noua rama de carbon pentru gurile de ventilatie din fata si din spate si pentru difuzorul de aer, sustinand ADN-ul de performanta pura al Juke-R. Totul are insa si un pret pe masura: de la 500.000 de euro...