Goodwood 2013 este locul ales pentru dezvaluirea mai multor modele interesante, precum Bentley Continental GT3, Alfa Romeo 4C, Aston Martin CC100, Jaguar Project 7, Nissan 370Z Nismo sau Ferrari SP12 EC. Dar implinirea a 50 de ani de la primul contact cu asfaltul al emblematicului Porsche 911 domina Goodwood 2013. Pe peluza din fata castelului Lordului March troneaza o statuie nonconformista ce imbina trecutul cu prezentul si propulseaza spre cer un Porsche 911 din 1963, un RS 2.7 din 1973 si ultimul model de Porsche 911 Turbo. De asemenea, constructorul german aniverseaza cele cinci decenii prin lansarea unei editii limitate.
911 50th Anniversary Edition va fi fabricat in exact 1963 de exemplare, disponibile in trei doua culori: gri inchis (Graphite), gri deschis (Geyser) si, pentru cei mai conservatori, negru. Porsche-ul aniversar este dezvoltat pe baza caroseriei lui Carrera 4 si ascunde propulsorul boxer, cu 6 cilindri opusi, ce produce 400 CP, de pe Carrera S, cuplat la o transmisie care arunca puterea catre puntea spate. Porsche Active Suspension Management (PASM) este la locul lui, pentru o tinuta de drum impecabila cand masina este dusa la limita, evacuarea a fost special reglata sa urle a adrenalina pura, iar atat exteriorul, cat si interiorul, abunda in elemente speciale ce aduc aminte de cei 50 de ani de istorie. 911 50th Anniversary Edition “bate” suta in 4.5 secunde (4.3 sec. cu PDK – cutie automata cu dublu ambreiaj) si urca pana la 300 km/h.
In memoriam – Brabham BMW BT52
1983 a fost un an special pentru BMW. Brazilianul Nelson Piquet a pilotat un monopost Brabham BMW spre coroana cu lauri din Formula 1, devenind primul pilot din istoria “marelui circ” care a castigat titlul cu o masina turbo. Iar acum, dupa 30 de ani, monopostul Brabham BMW BT52 a fost restaurat complet pentru o tura pe circuitul de la Goodwood. La volan va fi chiar Nelson Piquet.
Echipa Historic Motorsport, condusa de Norbert Knerr, a avut misiunea de a reface un puzzle foarte complicat. Restaurarea lui BT52 a fost realizata cu ajutorul actualelor departamente de dezvoltare ale companiei, precum si cu al mecanicilor si principalilor responsabili implicati in proiectul din 1983. Din documentatia originala au fost gasite putine informatii, dar experienta si angajamentul celor implicati in proiectul initial si-au spus cuvantul.
90 de ani BMW Motorrad
Istoria BMW Motorrad a inceput cu BMW R 32, dezvoltat de Max Friz in 1923. De-a lungul deceniilor, divizia BMW de motocicletele a dobandit o reputatie stralucitoare pretutindeni in lume datorita unei serii de inovatii de pionierat, succeselor din motorsport, standardelor remarcabile de calitate si designului distinctiv. Modelele de competitii prezente la Goodwood Festival of Speed aduc un omagiu recordulrilor pe care motocicletele BMW le-au adunat pe circuite si permit spectatorilor sa experimenteze de aproape ritmul rapid al dezvoltarii tehnice de-a lungul deceniilor.
McLaren – 50 de ani de motorsport
Cand spunem McLaren, inerent, ne gandim la Formula 1... la Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Hakkinen si Lewis Hamilton. McLaren a debutat in F1 in 1966. Dar numele se leaga de lumea motorsportului inca din 1952-1953, cand Bruce McLaren, un tanar neozeelandez pasionat de masini si curse, a inceput sa alerge in coasta cu un “utilaj” (Austin 7) modificat chiar de el.
Iar McLaren are rezonanta si pe strada. In anii ’90, McLaren F1 a redefinit notiunea de supercar, devenind un etalon de performanta pana in zilele de astazi (cea mai rapida masina de strada pana in 2005). Urmeaza Mercedes SLR McLaren, McLaren MP4-12C si McLaren P1... Si istoria continua.
Foto: BMW/carscoops.com