Competitia „Masina Anului in Lume", ajunsa la a opta editie, a devenit la fel de disputata precum editiile regionale de tip COTY, insa pare a plati tribut diferentelor majore dintre unele piete si altele, reprezentate la randul lor de mass-media locala. Una dintre consecintele acestei reprezentari eterogene este faptul ca lista celor 10 finalisti din 2011 cuprinde exclusiv marci premium, la care se adauga celebra deja Nissan Leaf, cea care a castigat Car of the Year in Europa.
Cele 10 automobile, desemnate de nu mai putin de 66 de ziaristi din Europa, America si Asia, se vor confrunta in urmatoarea perioada, pentru ca in prima zi a Salonului Auto de la Geneva sa fie anuntate primele trei clasate, un fel de play-off. Marele castigator, World Car of the Year, va fi anuntat ca de obicei in cadrul Salonului Auto din New York.
Regulamentul WCOTY prevede selectarea in lista masinilor eligibile a tuturor automobilelor lansate in anul anterior si pana pe 30 martie anul curent. Singura conditie obligatorie este ca respectivele automobile sa fie vandute pe cel putin doua continente.
Din acest motiv, modele disponibile exclusiv local nu vor fi admise niciodata in competitie. De asemenea, faptul ca Renault vinde modelele Dacia sub brandul francez in America de Sud ii permite sa se afle pe lista. Anul acesta Dacia Duster s-a numarat printre masinile admise, insa nu a fost selectata in finala.
Inclinatii catre liniile premium
Lista celor 10 finaliste demonstreaza apetitul celor 66 de jurnalisti pentru automobile premium, Audi si BMW fiind prezente in finala chiar cu doua modele.
De asemenea, daca tinem cont de pretul lui Nissan Leaf, putem considera fara probleme si acest automobil ca fiind unul premium.
Din pacate, niciunul dintre autoturismele finaliste nu va reusi sa vanda un volum considerabil la nivel global, pentru a fi reprezentativ pentru populatia pe care acest concurs o reprezinta. Audi A1, cea mai ieftina masina din lista WCOTY, singura care poate vinde ceva mai multe exemplare, are si cele mai mari sanse de victorie, evident, daca nu va fi preferat Nissan Leaf, automobilul electric apreciat de tot mai multi jurnalisti.
Sa nu uitam insa ca modelul a fost realizat pe platforma grupului VW pe care a fost construit si Polo, castigatorul WCOTY de anul trecut. Daca presupunerile se vor confirma, ar fi al treilea an consecutiv in care grupul german va primi trofeul, dupa ce VW Golf 6 a fost desemnata „Masina Anului" in 2009.
World Green Car
- BMW 320d EfficientDynamics Edition
- Chevrolet Volt
- Hyundai Sonata Hybrid
- Mercedes-Benz B-Class F-Cell
- Nissan LEAF
- Smart electric drive
World Car Design of the Year
- Alfa Romeo Giulietta
- Aston Martin Rapide
- Audi A7
- Citroen DS3
- Ferrari 458 Italia
- Honda CR-Z
- Kia Sportage
- Nissan Juke
World Performance Car
- Aston Martin Rapide
- Audi RS 5 Coupe
- Cadillac CTS-V Coupe
- Ferrari 458 Italia
- Lamborghini Gallardo SUPERLEGGERA
- Mercedes-Benz 63/CL 63 AMG
- Mercedes-Benz SLS AMG
- Porsche 911 GT2RS
- Porsche 911 Turbo
- Renault Megane III / Renault Sport
TOP 10 FINALISTI WCOTY
- Audi A1
- Audi A8
- BMW 5 Series
- BMW X3
- Jaguar XJ
- Jeep Grand Cherokee
- Mercedes-Benz SLS
- Nissan Leaf
- Porsche Cayenne
- Volvo S60 / V60