Urmând trendul ascendent al mașinilor prietenoase cu mediul și buzunarul, Volkswagen a anunțat lansarea, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva 2014, a unei alternative plug-in hybrid pentru clasicul sportiv Golf GTI. Golf-ul GTE dispune de o putere totală de 200 CP (220 CP - GTI) și face suta în 7.6 sec. (6.4 sec. - GTI), cu un consum mediu anunțat de, atenție, 1.8 litri/100 km în mod "plug-in".
Primul Golf "curentat" are sub capotă un agregat termic, 1.4 TSI / 150 CP, și un motor-generator electric, de 102 CP. Puterea cumulată ajunge la 200 CP, iar cuplul atinge 349 Nm. Mașina poate rula doar pe baterie pentru circa 50 km, viteza maximă atinsă fiind de 130 km/h.
În mod "plug-in", cu acumulatorul încărcat, GTE-ul sprintează până la 100 km/h în 7.6 sec. și poate atinge o viteză maximă de 217 km/h, oferind o autonomie de până la 940 km, cu un plin de benzină și de curent. Consumul de 1.8 l/100 km e valabil cu bateria plină. Dar, dacă luăm în calcul că un Golf 1.4 TSI normal are un consum mediu de circa 5.0 l/100 km și-l combinăm cu sistemul plug-in hybrid, media n-ar trebui să sară de 4.0 l/100 km, ceea ce sună bine pentru o mașină de 200 CP.
Din punct de vedere stilistic, Golf-ul GTE seamănă cu un model obișnuit, doar partea frontală fiind împrumutată de la e-Golf, modelul full electric ce va ajunge pe piață tot anul acesta. e-Golf-ul dispune de un motor electric de 115 CP/270 Nm și are o autonomie de 130-190 km, în funcție de stilul de condus. Bateria este garantată 8 ani sau 160.000 km, iar, în Germania, prețul ajunge la 34.900 euro. Să vedem la ce tarif va vi scos GTE-ul...