Nava imprastiase mai inainte combustibil care a poluat plajele de la North Island si a ucis 20.000 de pasari marine, iar in ciuda eforturilor disperate de salvare, aproximativ 400 de tone de ulei au ramas la bordul navei si sunt oricand in pericol de scurgere.
Ruperea in doua parti a epavei grecesti Rena a fost descris ca cel mai mare dezastru maritim al Noii Zeelande, chiar inainte ca pupa navei sa fie lovita de ape.
Oficialii maritimi au spus ca partea din fata a epavei este stationara, in pozitia sa originala, dar pupa s-a departat la aproape 30 metri, si "se misca semnificativ", cu o incarcatura inalta de aproape 6 metri.
Furtuna care a rupt vasul va mai continua pentru inca trei sau patru zile, conform puratorului de cuvant al fortelor maritime locale, Ross Henderson.
Oficialii au spus ca 300 dintre cele 880 de containere au fost pierdute, cand nava s-a rupt.
Dintre acestea, aproximativ o treime aveau pe ele montate dispozitive de monitorizare, astfel ca aproape 30 au fost deja localizate.
Intre timp, uleilul petrolier se scurge din epava rupta. Alex van Wijngaarden, ofiterul national pentru situatii de urgenta a spus ca petrolul ar fi ajuns inca de aseara la tarm.
"Desi din primele rapoarte nu s-a sesizat o scurgere masiva de ulei, avand in vedere starea destul de fragila a vasului, acestea sunt posibile", a mai spus acesta.
"Inca nu se stie exact cat petrol a fost deversat, dar echipele lucreaza si sunt pregatite sa intervina daca pata de petrol va ajunge la tarm", a incheiat acesta.
Foto: EPA/Intact Images