Washingtonul ia în considerare impunerea de sancţiuni navelor implicate în exportul petrolului din Venezuela, deoarece guvernul american încearcă să elimine principala sursă de venit pentru preşedintele socialist Nicolas Maduro.
Rundele anterioare de sancţiuni au redus exporturile petroliere venezuelene la un nivel minim al ultimilor 17 ani şi au adâncit criza economică a ţării, dar Maduro a rămas la putere, spre nemulţumirea administraţiei preşedintelui american Donald Trump.
Restricţiile americane mai dure pentru transportul maritim ar face mai dificilă livrarea de petrol către rafinăriile din străinătate ale firmei petroliere de stat PDVSA.
Exporturile de petrol ale Venezuelei au scăzut în luna mai la aproximativ 452.000 de barili pe zi, , cel mai redus nivel atins de la o grevă naţională care a paralizat economia şi a afectat exporturile în decembrie 2002 şi ianuarie 2003.
Unii operatori de nave au început să devieze navele departe de Venezuela, pentru a evita riscul de a suferi sancţiuni care ar îngreuna menţinerea în funcţiune a tancurilor petroliere.
Nava Malta Seadancer, operată de firma greacă Thenamaris Ships Management şi folosită de compania de rafinare Tipco Asphalt din Thailanda, s-a întors în Gibraltar după ce a aşteptat o săptămână în Oceanul Atlantic, potrivit datelor firmei Refinitiv Eikon.
Tipco Asphalt a declarat marţi pentru Reuters că compania a renunţat la planurile de utilizare a navei.
Nava The Seadancer se îndrepta spre pe coasta de vest a Venezuelei, la Amuay, unde petrolul este transferat de la o navă la alta, conform datelor Eikon şi a programelor de export ale PDVSA.
Nava trebuie să încarce un milion de barili de ţiţei Boscan din Venezuela, pentru a fi expediat la rafinăria Kemaman din Malaezia, operată de Tipco, conform programulu ide export al PDVSA. Tipco are un contract de furnizare pe termen lung cu PDVSA, care nu a fost afectat de sancţiuni.
O altă navă operată de Thenamaris, care a încărcat ţiţeiîn Venezuela în februarie, Seahero, a fost sancţionată săptămâna trecută de Departamentul Trezoreriei SUA, împreună cu proprietarul acesteia, Adamant Maritime Ltd.
Un al doilea tanc petrolie, sub pavilion maltez, aşteptat în Venezuela, Novo, a făcut cale întoarsă în această săptămână în Marea Caraibelor. Nava era programată să transporte un milion de barili de ţiţei Hamaca, în iunie, la Singapore, arată datele Eikon şi PDVSA.
O comandă de încărcare atribuită pentru Novo a fost anulată pe 6 iunie, după ce contractul de închiriere a fost suspendat, conform graficelor PDVSA. Tancul petrolier este operată de Dynacom Tankers Management, care administrează şi vasul Chios I, sancţionat săptămâna trecută de Trezoreria Statelor Unite.
PDVSA şi ministrul petrolului din Venezuela nu au răspuns solicitărilor de comentarii. Thenamaris Ships Management, Dynacom Tankers şi Departamentul de Stat din SUA nu au răspuns imediat cererilor de comentarii.
Pe măsură ce s-a răspândit informaţia referitoare la posibilitatea unor noi sancţiuni legate de Venezuela, cel puţin încă trei transportatori de ţiţei foarte mari - Boston, Commodore şi Respect - au ieşit din apele venezuelene weekendul trecut pentru a ancora în estul Caraibelor, conform datelor Eikon.
Sursa : news.ro
Beijingul respinge ca fiind ”ridicol” un studiu realizat de Harvard Medical School potrivit căruia noul coronavirus s-ar... Curtea Supremă din Israel a respins o lege din 2017 care legalizează retroactiv 4.000 de locuinţe israeliene din Cisiord...