Potrivit acestei anchete franceze, pilotul era încă ”la comandă” în momentul ”dispariţiei” MH370, dezvăluie ziarul.
”Anumite viraje anormale efectuate de către (Boeingul) 777 nu pot fi realizate decât manual. Cineva se afla, aşadar, la comandă”, subliniază o sursă apropiată anchetei, citată de Le Parisien.
”Este prea devreme să o spunem categoric”, afirmă un anchetator, ”dar nimic nu acreditează că altcineva ar fi putut să intre în cockpit”, adaugă ea.
Pilotul de la compania aeriană Malaysia Airlines Zaharie Ahmad Shah - cu peste 18.000 de ore de zbor la activ - nu părea să aibă un profil de sinucigaş, însă era un opozant al partidului politic aflat la putere atunci.
Cu o zi înaintea dispariţiei zborului MH370, el a prevăzut să se ducă să asiste la procesul lui Anwar Ibrahim, liderul opoziţiei de centru-stânga malaysiene.
”Cauzele unei sinucideri sunt foarte complexe şi intime”, afirmă o sursă apropiată dosarului.
INCOERENŢE
Pista teroristă şi a sabotării ar fi de asemenea exploatate în anchetă, însă autprităţile nu au găsit nimic în acest sens. Anumite incoerenţe rămân.
”Realizăm că există mai multe liste cu pasageri contradictorii, de exemplu cu privire la locurile pasagerilor”, declară Ghyslain Wattrelos pentru Le Parisien.
”Am aflat, de asemenea, că o misterioasă încărcătură de 89 de kilograme a fost adăugată pe lista zborului după decolare. Un container era, de asemenea, supraîncărcat, fără să ştim de ce”, adiemă acest expert, care nu trage vreo concluzie.
”Poate că este vorba despre incompetenţă sau o manipulare. Torul este posibil. Acestea sunt întrebări de pus malaysienilor”, afirmă el.
Sursa : news.ro
Marea Britanie acuză că navele iraniene au încercat să blocheze un petrolier britanic. Iranul neagă orice implicare... Cel puţin şase răniţi la periferia Moscovei, într-un incendiu uriaş la o centrală termică cu gaze naturale...