Astăzi, se împlinesc 41 de ani de la inaugurarea drumului național Transfăgărășan (construit în 1974), care leagă regiunea istorică a Transilvaniei de Muntenia
41 de ani de TRANSFĂGĂRĂŞAN! Care era PLANUL lui Ceauşescu cu cea mai spectaculoasă şosea
Drumul a fost construit să treacă peste Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România (2 544 m Vârful Moldoveanu), care face parte din Carpații Meridionali. Șoseaua urcă până la o altitudine de 2 042 m în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălțime, după Transalpina, care străbate Munții Parâng din Carpații Meridionali și ajunge până la 2145 m în pasul Urdele.
92 de kilometri de o frumuseţe nemaiîntâlnită, peste 800 de serpentine, cel mai lung tunel din România!
Transfăgărășanul are două benzi care se întind pe o lungime de aproximativ 92 de kilometri, iar din cauza celor peste 800 de serpentine și a drumului în rampă, viteza medie cu care pot rula mașinile este de cel mult 40 de km la oră.