Live acumObservator 06
Prime Time 20:30Chefi la cutite

Ce se întâmplă pe Muntele Athos e uimitor. Călugării cred că nu există sfârșitul lumii

Muntele Athos este o adevărată oază de liniște și de credință, dar și un loc cu multe secrete, unde femeile nu au acces și un bărbații pășesc cu teamă și cu numeroase speranțe spre a-și găsi răspunsurile și liniștea.

Muntele Athos este o adevărată oază de liniște și de credință, dar și un loc cu multe secrete, unde femeile nu au acces și un bărbații pășesc cu teamă și cu numeroase speranțe spre a-și găsi răspunsurile și liniștea.

Stilul de viață al călugărilor a constituit inspirație pentru câțiva autori care au trăit vreme de câteva săptămâni printre călugări și care au scris o carte devenită celebră în toată lumea. Potrivit Adevarul.ro, stilul de viață al călugărilor de pe Muntele Athos face obiectul unei cărţi care te învaţă mai degrabă cum să trăieşti, nu doar cum să slăbeşti. Este vorba de volumul „The Mount Athos Diet“ (Dieta de la Muntele Athos), scris de Richard Storey, Sue Todd şi Lottie Storey, trei nutriţionişti care au încercat să schimbe conceptul de dietă prin împărţirea celor şapte zile ale săptămânii în trei perioade alimentare distincte, inspiraţi de cele observate la mănăstirile de pe muntele Athos: trei zile de moderaţie, trei zile de post şi o zi de sărbătoare sau dezlegare.

"Călugării se numără printre cei mai sănătoşi oameni din lume, cu rate foarte scăzute de cancer şi aproape fără cazuri de Alzhaimer, iar după ani în care am trăit printre ei pot spune că dieta lor joacă un rol important în starea de sănătate. De fiecare dată m-am întors de la muntele Athos mai slab cu câteva kilograme, mai sănătos şi cu un tonus mai bun, dar niciodată nu am simţit că aş fi făcut un efort sau că aş fi fost privat de ceva anume. Am testat dieta călugărească pe mai multe persoane ca să vedem dacă este eficientă şi în cazul unui stil de viaţă modern. Eu am slăbit aproape 10 kilograme, toată lumea a slăbit", a explicat Storey pentru Daily Mail.

Cum arată dieta călugărilor:

Astfel, în timpul zilelor de post, miercurea și vinerea, trebuie eliminate toate produsele lactate, peştele, alcoolul, ouăle şi uleiul, în favoarea porţiilor mici de fructe, legume, nuci de toate felurile, seminţe şi diverse tipuri de fasole.

Zilele de moderaţie trebuie „închinate“ unei diete tipic mediteraneene, care să includă lactate proaspete, ulei de măsline, peşte, carne de pui şi ouă, dar să excludă pe mai departe zahărul, alimentele procesate şi carnea roşie

Ziua de dezlegare, după cum anunţă şi denumirea, este momentul de răsfăţ, când putem gusta, însă tot cu moderaţie, din carne.

Recomandari