O nouă industrie de succes pare să se nască din producerea de „avataruri” care să devină influenceri de succes pe rețelele de socializare. Făcute după chipul și asemănarea omului, aceste personaje reușesc să strângă peste un million de urmăritori.
Lil Miquela este cel mai cunoscut „avatar” din mediul online, cu peste un million de urmăritor care văd zilnic ce postează el sau…ea. Momentan personajul nu și-a dezvălui genul, dar la doi ani de la activarea contului său de instagram, s-a confesat pritenilor săi virtuali spunându-le că: „Eu nu sunt o ființă umană!”.
Ryan Detert, un director al unei companii de profil din America explică acest fenomen astfel: „Acest gen de influenceri, dintre care Lil Miquela este cea mai cunoscută, sunt avataruri, dacă vreți un fel de reîncarnări digitale. Lil Miquela este creată digital, dar poate provoca stări sufletești, emoții, pentru că are trăsături umane, mimică, felul în care intonează. Face o treabă bună pretinzând că este un om, fără să fie asta”
Dacă vă vine sau nu să credeți, Lil Miguela are și o pagină pe Wikipedia unde puteți afla mai multe detalii despre viața ei plină de evenimente în decursul a doi ani, de când a fost activată . Și asta nu este tot! Cei care au generat acest produs au avut grijă să îi scoată și câteva cântece care au făcut furori pe internet, albumul acesteia se numește „Art of Passion” și genurile pe care aceasta le abordează sunt: Downtempo, Hip hop, Muzică pop, Muzică soul, Trap, Vaporwave
Dar Lil Miguela nu este singurul personaj de acest fel, Shudu Gram este considerat primul model digital fără gen. De o frumusețe răpitoare, avatarul de culoare are trăsături specifice rasei negroide. Aceasta are 125 de urmăritori.
Sursă:money.cnn.com