Semnul bizar găsit de NASA pe Marte. Care e explicația științifică

O sondă spațială folosită de NASA pentru explorarea planetei Marte a reușit o premieră destul de însemnată. A surprins într-o imagine ceva ce seamănă destul de mult cu o creație mai „pământeană”.

O sondă spațială folosită de NASA pentru explorarea planetei Marte a reușit o premieră destul de însemnată. A surprins într-o imagine ceva ce seamănă destul de mult cu o creație mai „pământeană”.

Pentru studierea planetei Marte, NASA folosește sonda Mars Reconnaissance Orbiter. La bordul acesteia este și un echipament de imagistică extrem de important. Se numește HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) și imaginile pe care le surprinde pot da informații foarte importante despre Marte. În acest caz însă e vorba și de altceva.

HiRISE a surprins pe suprafața planetei Marte o formațiune care aduce aminte de un logo folosit în seria Star Trek. E simbolul Starfleet, organizaţia care se ocupă, în serie de entertainment, de explorarare, diplomaţie, cercetare, apărare şi menţinerea păcii în spaţiu.

Semnul bizar găsit de NASA pe Marte. Care e explicația științifică

Ce explicație există pentru formațiunea descoperită de NASA pe Marte

Conform cercetătorilor, formele descoperite în sud-estul regiunii Hellas Planitia de pe Marte au fost create de vânt, lavă şi dune. În istoria planetei, dunele în formă de semilună au fost acoperite de lava rezultată dintr-o erupţie vulcanică. După ce lava s-a răcit, dunele au fost „sculptate” de forța vântului. Ce a descoperit HiRISE acum e produsul final.

Citește și: Pentru prima oară în istorie NASA a identificat un cutremur pe Marte! Imagini și sunete din timpul seismului

În ceea ce privește motivul pentru care ție ți se pare că vezi simbolul din Star Trek acolo, ei bine, explicația e un pic diferită. E vorba de pareidolie, un demers al creierului prin care încearcă să aproximeze ce nu știe cu ceea ce înțelege. Se aplică cel mai des la oamenii care văd chipuri dumnezeiești în copaci și pietre, dar funcționează și la nivelul de acum.

Tehnic, pareidolia este un proces psihologic definit ca o iluzie sau o interpretare greșită. Constă în perceperea unor stimuli externi – imagini sau sunete – interpretați ca obiecte familiare, cunoscute.

De cele mai multe ori stimulii percepuți sunt vagi, aleatorii și obscuri, însă sunt percepuți concret ca fiind clari, distincți și preciși. Dincolo de inventivitatea, creativitatea și imaginația înfloritoare a omului, există și o serie de factori care influențează acest proces psihologic. Omul are abilitatea de a interpreta ceva ca fiind o față – doar din câteva elemente simple. În cazul de acum, simbolul e destul de cunoscut și NASA l-a folosit, parțial, ca să comunice că încă e cu ochii pe Marte.

Povestea tatuatorului care și-a transformat proteza pentru mâna într-o mașină te tatuat - VIDEO... Un bărbat celebru a văzut-o pe Carmen Iohannis la biserică. Ce a urmat apoi...