Mandatul fostului ministru Radu Berceanu a reprezentat apogeul investitiilor, in privinta sumelor disponibile. In 2009 CNADNR a alocat Ministerului Transporturilor 2,1 miliarde de euro pentru reabilitarea soselelor. Banii s-au concretizat, ulterior, in 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, intre Turda si Gilau si circa 400 de kilometri de drumuri nationale refacute.
De asemenea, statistica din 2010 prezinta date si mai tragice: s-au inaugurat numai 11 kilometri de autostrada, respectiv tronsonul Turda - Campia Turzii din Autostrada Transilvania si s-au modernizat aproximativ 230 de kilometri de drumuri nationale, potrivit datelor INS.
Nici 2011 nu pare sa aduca vreo imbunatatire majora in infrastructura rutiera a tarii.
"Anul asta nu se termina neaparat ceva. Toata lumea trebuie sa inteleaga un lucru: nu e dezamagitor ca se lucreaza si nu se termina, important e sa se lucreze, pentru ca numai in acest fel se va termina", declara recent fostul sef de la Transporturi, Radu Berceanu, pentru sursa citata.
Drumurile publice insumau, la sfarsitul anului trecut, 82.386 kilometri, potrivit INS. Din acest total, 16.552 kilometri (20,1%) erau drumuri nationale, 35.221 km (42,8%) drumuri judetene si 30.613 km (37,1%) drumuri comunale. In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 47,2% din lungimea drumurilor modernizate si 59,6% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.
Sursa: antena3.ro
Foto: Intactimages